Natuurwerkdag

06 okt 2017

Zaterdag 4 november is het weer landelijke natuurwerkdag http://www.natuurwerkdag.nl en vanzelfsprekend doen wij daaraan mee. Voor de meeste leden is het wel bekend; lekker een dagje buiten buffelen met snoeischaar, zaag of schoffel, net wat er nodig is.
Voor ons is het deze zaterdag te doen in het gebied rondom de kinderboerderij in Terneuzen, waardoor we meteen een leuke pauzeplaats hebben. We gaan ervanuit dat de Sherpa’s van scouting EOS Hubertus uit Terneuzen weer voor de hapjes en drankjes zorgen en dat betekent dat het goed verzorgd wordt.

De natuurwerkdag is een mooi moment voor ouders om eens een dag met ons mee te doen. Het is een geweldige ervaring met kinderen samen te werken en te ontdekken dat ze veel meer kunnen dan je denkt. En je levert ook nog eens een bijdrage aan het onderhoud van de natuur in je eigen omgeving!

Alleen bij extreem slecht weer gaat de natuurwerkdag niet door, dus bereid je voor op wind, regen, modder; droog en warm blijven is de kunst. Ons advies is laagjes kleding aan te trekken: hemd en/of T-shirt, scoutingblouse, trui of fleece, (regen)jas en zo nodig ook een regenbroek. Verder goede sokken en stevige waterafstotende schoenen of warme stevige laarzen. Dit ook voor de veiligheid; we werken met serieus gereedschap!

We willen zo snel mogelijk de volgende zaken weten, dus geef meteen door aan de leiding:

• Welke leden (welpen, scouts, explo’s, stam, leiding, bestuur) gaan er mee?
  • Welke ouders gaan er mee?
  • Welke ouders willen voor vervoer (heen en/of terug) zorgen als er niet genoeg vervoer is van ouders en leiding die mee gaan?

Praktische zaken:

• Vertrek bij ons gebouw 9.40u naar kinderboerderij, Evertsenlaan 88 in Terneuzen
  • Vertrek om 15.00u vanaf kinderboerderij naar ons gebouw in Axel
  • Meenemen: rugzak met regenpak, flesje water, lunch (voor iets te drinken, iets lekkers, broodje knakworst en soep wordt gezorgd, maar neem zelf nog wat boterhammen mee!)
  • Werkhandschoenen voor volwassenen (kinderwerkhandschoenen zijn er meestal genoeg)