Scoutingloterij 2018

07 mei 2018

Het is weer tijd voor de nationale scoutingloterij. We hebben een doos vol loten die verkocht mogen worden. Dat is een flinke uitdaging om met elkaar te doen.

De procedure is als volgt:

• Elk lid neemt minimaal 1 boekje van 10 loten mee naar huis om te verkopen
  • De loten kosten €2,50 per stuk
  • Elke draaidag kun je geld inleveren en nieuwe boekjes meenemen
  • Op 23 juni moet alles ingeleverd zijn, dus geld en niet verkochte loten

Met de lotenverkoop kun je het felbegeerde bestseller insigne of een naambandje voor op je uniform verdienen. Maar dan moet je wel bij de beste verkopers van dit jaar horen. Dit maken we bekend op de laatste draaidag voor de zomervakantie.

De opbrengst van de scoutingloterij gebruiken we natuurlijk voor de groep. We kopen er materialen van die we nodig hebben en kunnen er soms ook extra uitstapjes van betalen. Kortom, hoe meer loten er verkocht worden, hoe beter het is voor onze groep!

Hoe en aan wie je de loten verkoopt, mag je natuurlijk zelf weten. Om je op ideeën te brengen:

• Stuur een bericht naar de hele familie en vraag of ze jouw leukste hobby willen sponsoren
  • Bel aan bij de buren of zelfs de hele straat
  • Koop zelf een lot van je zakgeld en vraag je ouders ook loten te kopen
  • Je ouders mogen natuurlijk meehelpen, bijvoorbeeld door op het werk loten te verkopen

Op deze manier moet die doos met scoutingloten wel leeg te krijgen zijn.

Voor mensen die meer informatie willen over de nationale scoutingloterij, klik hier https://www.scouting.nl/over-scouting/steun-scouting/nationale-scoutingloterij