Bunkerbouwen en vlaggenspel

21 mrt 2016
Antje
Leeuwen

Deze namiddag was het heel zonnig! 🙂 Daar hebben we dan ook van genoten, de scouts hebben heel de namiddag buiten een spel gespeeld. Eerst, vertelde Marieke wat het doel was van het spel. De groep werd in 2 verdeeld die ook elk een ‘schat’ hadden, een vlag. Om deze te kunnen beschermen, moesten we een soort van bunker bouwen. Hiervoor mochten we alles gebruiken! We deden allemaal ons uiterste best om een zo goed mogelijke bunker te bouwen om zo onze vlag te verstoppen. Na al dat bouwwerk hadden we allemaal dorst, we kregen siroop met water. Caitlyn was jarig en heeft ons lekker verwend met een Twix of Mars. Super leuk, bedankt Caitlyn.  Na onze pauze zijn we overgegaan op het spelen van het spel. Er waren x aantal verdedigers en aanvallers. We hebben 2x gespeeld en beide teams zijn 1x gewonnen. Natuurlijk moest er heel wat opgeruimd worden. Dit hebben beide teams dan ook keurig gedaan. Het was een leuke, intensieve 1ste lentedag op scouting!

Antje