Insigne SAMEN

20 feb 2018

Vanaf zaterdag 24 februari gaan de welpen 4 draaidagen aan de slag met het insigne SAMEN. De inhoud van de verschillende insignes wordt door Scouting Nederland samengesteld, maar de groepen mogen er natuurlijk hun eigen draai aangeven. Meer over insignewerk in onze groep lees je hier: http://www.scoutingaxel.nl/welpen/thema/

Deze keer heeft de leiding een insigne uitgekozen om met de hele groep te doen. Om het insigne te halen is het belangrijk dat de welpen met alle opdrachten mee doen, eventueel een vervangende opdracht maken als ze er een keer niet bij zijn geweest en het huiswerk inleveren dat bij het insigne hoort. Natuurlijk mogen ze hierbij geholpen worden, graag zelfs, doe het vooral samen, zolang de welpen zich er wel echt voor inzetten. Een insigne krijg je niet zomaar, je verdient het door er iets voor te doen!

Doel van het insigne SAMEN is dat de welpen zich bewust worden van de mensen om zich heen. Ze laten zien dat ze zich inzetten voor andere mensen en zijn zich bewust van allerlei onderwerpen die spelen in de Nederlandse maatschappij. Dat is een hele kluif, die we op een speelse manier en eigen niveau zullen opdienen. De strekking van dit insigne komt terug in de welpenwet en belofte die is afgelegd bij de installatie. Een mooie gelegenheid dus om daar eens op terug te kijken.
Elke week zal de leiding een bericht sturen over wat de welpen hebben gedaan en of er een thuisopdracht is meegegeven.

Op zaterdag 24 maart is de afsluiting van het insigne. Dit doen we in het bijzijn van de ouders; het is natuurlijk een feestelijk moment, trotse welpen die hun verdiende insigne in ontvangst nemen. Deze dag zal de koffie en thee om 15.15u klaarstaan. Om 15.30u begint het programma voor de ouders en om 16.00u sluiten we af.