Van bouwput tot nieuwbouw

25 feb 2012

Nadat in december 2010 ons scoutinggebouw volledig in de as gelegd is, is het bestuur aan de slag gegaan om te zorgen dat de groep verder kan draaien. In februari 2011 wordt een noodvoorziening geplaatst. Het is niet alles, een kleine ruimte en met de strenge winter van afgelopen tijd was het zeker geen pretje. Maar met het geweldige improvisatietalent van de leiding hebben de leden toch plezierige zaterdagmiddagen. Vorige zomer werd bekend dat we terug mogen gaan bouwen op dezelfde plaats, we mogen op ons zelfde stekkie blijven!

Een jaar lang zijn we bezig geweest met offertes aanvragen en vergelijken en met de financiën in orde krijgen. Aannemers, elektriciens en loodgieters passeerden de revue. Van alle kanten kregen en krijgen we steun. Grote bedrijven maar ook particulieren hebben een steentje bijgedragen. Eind januari 2012 heeft de gemeente onze subsidie goedgekeurd waardoor het mogelijk is dat we alle plannen kunnen uitvoeren. In maart gaat de eerste schop in de grond en we hopen na de zomervakantie de eerste dag te draaien in een splinternieuw scoutinggebouw. Natuurlijk gaan we dit vieren! Zaterdag 3 maart wordt het bouwbord officieel onthult door wethouder Liefting. Na het officiële gedeelte gaan we lekker taart eten en proosten op de nieuwbouw.

Wordt vervolgd……