Zomerkamp dag 2 en 3

16 jul 2012

Dag 2: Vandaag wilden wij om 8 uur opstaan om alles weer in te pakken en verder te rijden naar Kandersteg. Maar het werd dus een uurtje later, want toen wij wakker werden van de wekker regende het pijpestelen. Maar om 9 uur was dat nog steeds het geval. Dus alles zeiknat ingepakt en toen de bus in. De toeristische route door de Vogezen naar de Zwitserse grens. Maar eerst nog langs de bakker voor lekker stokbrood en chocoladebroodjes. Hoe dichter we bij de grens kwamen hoe beter het weer werd. Maar dat was dus schijn. Aangekomen in Kandersteg gingen we op zoek naar het International Scoutscentrum. Aan het einde van het dal zagen we per toeval het scoutscentrum. Het is hier echter supermooi, maar ook hier hebben we bijna de hele avond regen gehad. Maar we hebben wel lekker geBBQt. Daarna nog wat gekletst en gezongen voor Florenz.

Dag 3:
Na een lekker ontbijtje zijn we vertrokken voor de tocht naar de Oeschinensee. Dat was een redelijke klim naar boven, maar wel een mooie tocht. En voor de verandering hadden we wel mooi weer. We zijn ook nog door de koeienweide gelopen. Ancilla vond het helemaal geweldig. Ze was een nakauwende koe tot op een meter genaderd. En we bleken toen ook bij het meer te zijn. Het was echt prachtig blauw water. En een super uitzicht op de gletsjer. We zijn aan het meer gaan chillen en hebben daar onze lunch opgegeten. Na het chillen hebben we nog een half rondje rond het meer gelopen. Daarna weer terug gelopen naar de lift. Want we zijn lekker met de lift naar beneden gegaan. Toen we beneden waren hebben we boodschappen gedaan. Een heerlijke pasta maaltijd. Terug op het kampterrein hebben we gevolleybald en gevoetbald met en tegen Ieren. We hebben hier al allerlei nationaliteiten gezien: Ieren, Duitsers, Spanjaarden, Turken, Egyptenaren, Amerikanen, Luxemburgers. Na het eten nog een keer gevolleybald met de Ieren tot de bal niet meer te zien was. Nu zitten we aan een lekker kampvuur.