Mystery programma

19 mei 2014

We kregen afgelopen week een mysterieus whatsappje. We gaan met de oudste scouts draaien en daarvoor hebben Florenz en Sandra een bijzonder programma voor ons in petto. In dat whatsappje stond: neem een setje droge kleren mee (wat achteraf gezien heel hard nodig was)en een paar slippers, meer info kregen we niet. Dus wij stonden met zijn alle om een uur of 1 op scouting, allemaal vol in spanning. Maar het enige wat we kregen was een hoesje met een potlood, papier en de indeling van de groepjes en met die info die we hadden gekregen stapten we dan maar in de auto. We reden een eindje en toen was de bestemming daar, ik zag een brug water en een kanoverhuur. Na enige uitleg gingen we met onze groepjes in de kano’s zitten met in ons achterhoofd dat het volgens de verhuurder niet handig was om om te slaan of te gaan zwemmen want het water was nog niet zo warm (joh). We hadden een drie-persoons kano en 3 twee persoons kano’s. Na een eindje te hebben gevaren (2 meter) stopten we even en kregen we opdrachten voor onderweg. Laura, Famke en Nadine hadden bedacht wat meer kilometers te maken dus pakten de kantjes ook maar even mee (volgens de anderen konden wij het gewoon niet) maar het ging juist super!!! Aangekomen bij de eerste post hebben we lekker wat gedronken en onze opdrachten gedaan. Maar toen de volgende missie, terug in de kano stappen van een meter hoogte en onder de brug (waar je moest bukken omdat je anders je hoofd stootte) door om weer verder te gaan. We besloten halverwege maar terug te gaan omdat we anders te weinig tijd hadden. Onderweg hebben in het water nog gewisseld van kano, en toen begon de strijd… elkaar zo nat mogelijk maken, nou en dat lukte aardig. Uiteindelijk terug op de bestemming gekomen, met een paar kano’s vol met water, wij doorweekt, een verdronken zonnebril en een dagje spierpijn hebben wij het super naar ons zin gehad!!