RSE 2015 Zombieland

18 jan 2015
Sandra Wesselius

Zombieland

Vrijdag 23 t/m zondag 25 januari is het weer tijd voor het jaarlijkse RSE. Een kamp voor Rowans, Sherpa’s en Explorers dat traditioneel in België plaatsvindt.

Hier volgt de belangrijkste informatie, zodat jullie zo goed als mogelijk voorbereid zijn op wat er gaat komen in Zombieland…

Vrijdagavond verzamelen we om 19.30 uur bij ons scoutinggebouw. Daar kunnen we binnen nog de laatste spulletjes pakken voor de presentatie en themapresentatie. Daarna vertrekken we met auto’s richting de dropplek. Vanaf daar gaan jullie te voet verder naar scoutsdomein Merkenveld, waar we de rest van het weekend vertoeven.

Het is de bedoeling dat jullie rond 00.00 uur aankomen bij het gebouw. Dan kunnen jullie je slaapplek in gaan richten en nog wat finetunen aan jullie themapresentatie. Verder kan er nog wat gekletst en gedronken worden en kunnen jullie, nadat jullie je ticket hebben gekregen op jacht naar het gewenste ticket door te ruilen. En op een gegeven moment zullen jullie je bedje wel gaan opzoeken, aangezien er zaterdag nog een zware dag op jullie wacht.

Zaterdag is het rond 8.00 uur ontbijten en tegen 10.00 uur starten de ticketactiviteiten. Er zijn dagtickets en er zijn tickets die een dagdeel duren. Dus je hebt 1 dagticket of 2 dagdeeltickets.

Dit zijn de verschillende ticketactiviteiten:

• Kloosterzande explo’s              Dutch oven
  • Doorman explo’s                     ?
  • EOS rowans                           ?
  • EOS sherpa’s                          “de goede oude tijd van …..”
  • Sluiskil + Westdorpe explo’s     Koken binnen
  • Oostburg rowans                    Geo caching
  • Sas van Gent explo’s               Boogschieten
  • Axel explo’s                            Schaatsen (huur van schaatsen zit niet inbegrepen bij het kampgeld)

Zaterdag rond een uur of 5 komt iedereen weer samen op het gebouw en kunnen we genieten van het buffet. Na het buffet moet er natuurlijk opgeruimd en afgewassen worden. Als alles opgeruimd is, zal de Bonte Avond beginnen. Hiervan doen jullie de presentatie. Dus het is verstandig om vrijdagavond al eens de groepen langs te gaan met de vraag wat ze gaan doen. Na de themapresentaties gaan we lekker los ….en dit alles in het Zombieland thema.

Zondagochtend zitten we weer om 9.00 uur aan het ontbijt. Daarna spelen we nog een spel en dan is het weeral tijd om alles op te ruimen. Iedereen ruimt zijn eigen kamer op en zorgt dat deze schoon wordt achter gelaten. En daarnaast krijgt iedere groep nog een van de gezamenlijke ruimtes aangewezen om schoon te maken. Het is dus ook de bedoeling dat jullie hiermee helpen. Verder worden gedurende het gehele weekend de taken verdeeld. Als het goed is hangt dit op in het gebouw. En anders weten wij het wel 🙂 Na het opruimen is het tijd voor de groepsfoto en de sluiting. En dan rijden we weer terug naar Axel. Naar verwachting zijn we rond 16.00 uur weer terug.

Bagagelijst:

• uniform en das (aan voor vetrek)
  • slaapzak
  • pantoffels/ slippers voor binnen
  • hoeslaken en kussensloop
  • zaklamp en veiligheidshesje in dagrugzak
  • zakmes
  • ondergoed en sokken
  • extra setje kleding
  • themakleding Zombieland (we hebben nog niet afgesproken wat)
  • toiletspullen en handdoek
  • pyjama
  • regenkleding (als ze slecht weer afgeven in dagrugzak)
  • thema-aankleding (iedere groep zorgt voor thema-aankleding, zodat de feestzaal leuk in thema is versierd. Wij hebben nog niks!)
  • bouwlamp (neemt Nadine mee)
  • witte lakens (wie oh wie? zonder witte lakens geen schaduwspel 😉 )
  • zakgeld (voor drinken en hapjes vrijdagavond en zaterdagavond)
  • identiteitsbewijs & pasje ziektekostenverzekering
  • schaatsen (als je als ticketactiviteit wilt schaatsen, neem ze dan mee, want schaatshuur zit niet inbegrepen bij het kampgeld)

Wat je verder nog meeneemt, moet je zelf weten, als het maar in 1 tas past en 1 dagrugzakje.

Voor het vervoer hebben we dit jaar geen ouders nodig 🙂 Florenz en Sandra zullen rijden.