Zaterdag 30 mei: een mooie tocht

28 mei 2020
Misha Klomp

We mogen weer draaien, op locatie. Toch kiezen wij er, op dit moment, voor om dit met de Scouts en Explo’s maar om de week te doen. De andere week (zoals deze zaterdag) zullen wij nog online programma aanbieden.

Met de fiets op pad

Het wordt heerlijk weer deze zaterdag. Daarom een goed moment om een mooi fietstochtje te maken. Wij hebben een route uitgezet van 24 kilometer, dus goed te doen in 1,5 uur. Daar hebben jullie ons helemaal niet voor nodig.

Spelregels

Helaas, die zijn er ook.

• Ga niet met andere scouts op pad, fiets alleen samen met mensen uit je eigen gezin
  • Kom je ander scouts tegen? Zeg op gepaste afstand hallo en ga alleen verder
  • Neem een flesje water en je telefoon mee
  • Het is een Scouting activiteit, dus doe je das om

Omdat alleen fietsen niet zo leuk is, neem je een mascotte mee. Kan van alles zijn: een knuffeltje, poppetje van de McDonald’s of iets anders geks. Maak van je tocht een reisverslag, de vorm kies je zelf. Wij dachten aan een filmpje, stripboek of een geschreven verhaal met foto’s erbij. Maar het mag echt alles zijn. Voor de leukste inzending hebben wij nog een kleinigheidje 🙂

De route

Om het voor jullie makkelijk te houden hebben wij zelf de route alvast gefietst en onderweg foto’s gemaakt. Die vind je hieronder. Wat vind je van onze mascotte, is het geen schatje?

Owja neem een paar euro mee. Komt van pas bij de laatste foto 😉

er zijn geen afbeeldingen gevonden