Scoutingloterij

02 mei 2012

Vanaf zaterdag 12 mei doen wij weer mee aan de Nationale Scoutingloterij. De opbrengst van deze landelijke loterij met veel mooie prijzen is grotendeels voor de groepen. Elk door ons verkocht lot kost €2,50 en daarvan mag de groep €1,50 houden. De rest gaat naar Scouting Nederland en het Scouting Nederland Fonds. https://www.scouting.nl/publiek/steunscouting/loterij

Zoals jullie wel zullen begrijpen, kunnen we iedere euro die binnen komt erg goed gebruiken. Onze nieuwbouw wordt goed gesponsord, maar er blijven natuurlijk altijd zaken over die we zelf moeten betalen. Denk hierbij aan de inrichting van ons gebouw en het speelveld er omheen.

Daarnaast zijn er de jaarlijks terugkerende kosten van het materialenonderhoud. De tenten van de welpen moeten bijvoorbeeld nog voor het zomerkamp nieuwe ritsen hebben en compleet geïmpregneerd worden. Een scoutinggroep draaien kost gewoon een heleboel geld, meer dan we aan contributie willen vragen. Daarom dus nu de scoutingloterij.

Vanaf 12 mei krijgt elk lid 1 of meer boekjes met daarin 10 loten mee naar huis. Probeer zoveel mogelijk te verkopen. Iedere week kun je meer boekjes mee naar huis nemen, maar dan moet je wel eerst het geld van eerder verkochte boekjes inleveren bij de leiding. Op 9 juni neem je de loten die je niet hebt kunnen verkopen en het geld dat je nog thuis hebt liggen mee terug naar scouting.

Van elke speltak wordt er op 16 juni (laatste draaidag) een bestseller bekend gemaakt.