Lipdub – 30 Maart

23 mrt 2013

Beste Welpen, Scouts, Explo’s, Stamleden, Bestuur, papa’s, mama’s, oma’s en opa’s.
Wij nodigen jullie van harte uit om deel te nemen aan het lipdub extravaganza van Scouting Axel!

Wat is een lipdub?
Een lipdub wordt gemaakt door personen of een groep mensen te filmen die een liedje aan het meezingen of playbacken zijn. De audio wordt achteraf tijdens de post-productie vervangen door die van het originele nummer. Er wordt meestal een vorm van een draagbare stereo gebruikt, zoals een iPod of boom box. Uiteindelijk lijken de meeste lipdubs op eenvoudige videoclips, hoewel vele toch goed voorbereid en geproduceerd zijn. Soms zelfs met de hulp van een productiebedrijf en met professionele steadycams. De meest populaire lipdubs worden zo gefilmd dat ze uit een lang en continu shot bestaan, waarin de camera reist door verschillende kamers en situaties in bijvoorbeeld een kantoorgebouw, school of universiteit.

Wie, wat, waar?
Aanstaande zaterdag (30 maart) gaan we los. We verzamelen om 13:30 en iedereen is welkom. Hoe meer zielen hoe beter de lipdub! Informatie over kleding en andere attributen die jullie mee moeten nemen volgt nog. We zien jullie daar!

Hieronder vindt je nog enkele voorbeelden van geslaagde lipdubs.