Natuurwerkdag 2 november

22 okt 2013

Op zaterdag 2 november is het natuurwerkdag, voor ons dit jaar in Hoek. Wil je meer weten over deze locatie, kijk dan hier: http://www.natuurwerkdag.nl/meedoen/locatie/hoekse-kreek/126

Wij doen als scoutinggroep al jaren met veel plezier mee met de natuurwerkdag. Welpen, scouts, explo’s, leiding, bestuur, ouders, iedereen die wil, kan wilgen knotten, bos uitdunnen en van de afgezaagde takken houtrillen maken voor de kleine dieren die in het bos leven. We zijn de hele dag lekker fysiek bezig. Voor de kinderen zijn er tussendoor ook speelse uitdagingen zoals klimmen in een bietennet of met een vlot over de kreek varen.
Er wordt altijd goed voor ons gezorgd: koffie, thee, limonade, warme chocomelk, soep, broodjes knakworst, bolussen of appelflappen; we zullen niks tekort komen!
Voor gereedschap en werkhandschoenen wordt gezorgd, maar als je liever je eigen werkhandschoenen gebruikt, is dat natuurlijk ook goed.

Wat je in ieder geval zelf meeneemt:

·          een dagrugzak

·          compleet regenpak

·          een flesje water

Wat je aantrekt deze dag:

·         Je complete uniform

·         Kleding die vies mag worden en waarin je warm blijft

·         Stevige waterdichte schoenen of laarzen waarin je voeten droog en warm blijven

Alleen bij extreem slecht weer gaat de natuurwerkdag niet door. Dus reken op modder, regen en wind..dan valt het alleen maar mee als we straks in de zon staan te snoeien.

Zoals gezegd is iedereen welkom. Voor de organisatie moeten we alleen wel van te voren weten wie er allemaal mee gaan, dus hoeveel welpen, scouts, explo’s, leiding, stam, bestuur, ouders, broers en zussen, zodat er voldoende gereedschap en eten en drinken voor ons klaar staat.
Daarnaast hebben we ouders nodig om iedereen naar Hoek te brengen en weer op te halen.
We verzamelen om 9.20u bij ons gebouw en moeten om 10.00u in Hoek zijn.
Om 15.00u willen we in Hoek worden opgehaald, zodat we rond 15.30u weer terug zijn bij ons gebouw.

Kortom, uiterlijk 26 oktober geef je het volgende aan de leiding door:

·         welke welpen, scouts en explo’s werken mee

·         welke stamleden en bestuursleden werken mee

·         welke ouders werken mee en hoeveel kinderen kunnen er met hen mee rijden

·         welke ouders die niet meewerken, rijden heen en hoeveel kinderen kunnen er mee

·         welke ouders die niet meewerken, rijden terug en hoeveel kinderen kunnen er mee