Super SuReAc

24 okt 2012

Vrijdagavond stonden alle scouts klaar om te beginnen aan SuReAc Avontuur. Door de komst van het nieuwe gebouw en alles wat daar omheen hing hadden de scouts nog maar 2 draaidagen achter de rug waar ze in werden voorbereid op dit spannende kamp. Vorige week hebben ze voor het eerst binnen een tent opgezet.

Enfin, terug naar SuReAc, in de auto naar Hulst toe. Op scoutingterrein ’t Jagertje ging dit spetterende spektakel van gang. Eerst de tenten opzetten en dan echt beginnen aan een druk gevuld spelprogramma. Op het einde was er natuurlijk wat te drinken en een gezellig kampvuur. Ook al was het nog vakantie gingen de scouts toch vroeg naar bed in verband met het drukke en vooral vroege programma van de volgende dag.

Om 05:30 in de ochtend kwam het verschrikkelijke geluid uit de bel op ’t Jagertje. Op dit onmenselijke tijdstip werden de scouts uit hun tent getrommeld om te gaan dauwtrappen. Schoenen aan, zand uit de ogen en lopen. Door een nog slapend en donker bos langs de linies van Hulst. Toen we terug waren kwam langzaam de zon op. Tijd voor een ontbijtje. Na het ontbijt waren de ticket activiteiten waaronder Pionieren, Creabea, Koken, GPS, Huttenbouw of een lipdub maken.

Na deze drukke dag was het tijd om te koken. Aardappeltjes, lekkere sla en een mals stuk vlees. Later op de avond gingen we met z’n allen naar een tent waar iedereen in lange rijen ging zitten. Er kwam een DJ en begon met zijn programma. Een Popquiz waarbij de scouts de artiesten van liedjes moesten raden. Na dit spel werd er ruimte gemaakt en was het voor de scouts om hun moves op de dansvloer te laten zien. Het was een druk en gezellig uitzicht in de tent. Toen iedereen voorzien was van warme chocomel en een stuk koek ging de vlam in het bouwwerk van de huttenbouwers. Een megafikkie als afsluiter van de zaterdag.

In tegenstelling tot de zaterdag konden we uitslapen tot wel 08:00. Na het ontbijt was het tijd om het laatste programma onderdeel te doen. De highland games en mega leven stratego. Supergezellig. Bij het sluiten van het SuReAc kregen we allemaal nog een koffiekoek en toen gingen we terug naar Axel.

Uiteraard zijn er tijdens dit kamp supertoffe foto’s gemaakt die je HIERRR kunt bekijken.