Scout-In Aftermath

22 sep 2011

Het is ondertussen al weer donderdag en ik voel het nog steeds. De naschokken van de Scout-in. Wat een avontuur hebben we de 2e dag beleeft. 's ochtends na de eieren van Marieke zijn Florenz & ik om de medicijnen gegaan die ik uiteraard vergeten was. 3 apotheken en een doktersgesprek later zaten we in het ziekenhuis Den Bosch. Om nou met helemaal lege handen op het kampterrein terug te keren vonden we ook zo schraal. Dus wat doe je dan? Juist, je koopt een anderhalve literfles Glen Talloch Whiskey (the cheapest one).

We kwamen terug op het terrein (13:30) en opende onze middag met klinkende glazen. Na een beetje te hebben rondgelopen langs een teek-informatiekraam, gekke acteer meneer & een goor pizzakraam vonden we onze spot. Lasergamen (outdoor!) Als echte rambo talibanstrijders worstelden we onszelf door de opblaas barrières om de vijand digitaal naar de maan te schieten.

Licht gehavend van het lasergamen begonnen we aan onze eigen S4AA BBQ Mania. Spare ribs, glijworsten, kip, sla, pilsners. De hele mikmak, we hadden alles in huis. Na dit schrans festijn moesten we snel opruimen en afwassen. Toen kwamen we erachter dat Florenz z' n benzine lamp gestolen was. Een tegenslag, maar we moesten snel door. Want de Band zonder Banaan trad al vroeg op. Dus wij met z'n allen daar naartoe.

Een paar duizend scouts in een tent. De drummer begon te spelen. De muziek was makkelijk te volgen want bijna elk refrein ging van "Lalaaalalalalaalaaaaa" of "oohohohoooooh". Daarna door naar Kypski. Minder toegankelijk voor het grote publiek maar wat kan die man muziek maken zeg! Check hem hieronder.

Nadat de party veel te vroeg (1uur) stilgezet werd gingen we terug naar de tent. Daar waar het avontuur pas echt begon. Een buurman van een andere groep (scouting rooi) was een man met "levenservaring". Had een mening over alles en keek blijkbaar veel documentaires (dus heeft overal gelijk in). De fles Glen Talloch gin open en al snel zaten er nog meer mensen van andere groepen in de supergezellige tent van S4AA. De gesprekken lagen op hoog niveau. Zo kwamen er onderwerp aan bod als: Religie, Reclame indoctrinatie, Relaties en Politiek.

Rond 8 uur de volgende ochtend werd er iemand wakker. Moest even de keelpijp schoonspoelen. Rond 10 kwamen we allemaal de tent uit. Ontbijten en opruimen, dan de opening. Scouting Axel stijl waren we niet op tijd voor de opening. En toen kwam op het einde de hemel naar beneden. Stonden we al een uur te wachten tot onze kar van het terrein afgesleept zou worden. Werden we nog nat ook!

Toen we dan eindelijk in de auto konden zitten heb ik lekker geslapen en een burgertje van de Mac naar binnen gewerkt.

1 ding kan ik jullie verzekeren, over 2 jaar ben ik er net zoals jullie gewoon weer bij!