Minikamp 21 – 22 april

22 feb 2023

Scouting en op kamp gaan zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Het vormt de basis van wat scouting is, steeds grotere uitdagingen aangaan, in een veilige omgeving met goede begeleiding steeds meer durven op weg naar zelfstandigheid.

Op vrijdag 21 april en zaterdag 22 april is ons volgende minikamp. We beginnen vrijdagavond om 19.00u en eindigen zaterdagmiddag om 16.00u. Dit betekent dat we 1 nachtje slapen in ons eigen gebouw. Voor de meeste welpen is dit een feestje, andere vinden het erg spannend. Het is in elk geval een mooie oefening op weg naar het zomerkamp. Om meer rust te creëren, verdelen we de welpen na de avondfilm over 2 slaapzalen. Welpen die liever eerder gaan slapen dan de film is afgelopen, kunnen in het andere lokaal liggen.

Vrijdagavond worden eerst onze nieuwe leden geïnstalleerd. De ouders van deze welpen krijgen hierover apart bericht.

Alles draait dit kamp om de afronding van het insigne Kunstenaar. Kunstwerken die nog niet klaar zijn, worden afgemaakt, de sokpoppen krijgen hun definitieve rol en er wordt een museum ingericht.

Die zaterdagmiddag om 15.15u zijn alle ouders welkom in het pop-up museum van de welpen. De kinderen geven hun ouders een persoonlijke rondleiding, er volgt een kleine voorstelling en uiteindelijk krijgen de welpen het felbegeerde insigne.

Je welp meld je aan door €6,- over te maken op NL37RABO 0133 2563 40 van Stichting Beheer Scouting Axel onder vermelding van de voornaam van je welp + minikamp. Inschrijven kan vanaf nu.

Dit neem je allemaal mee:

Je uniform, das en scoutingschoenen heb je aan. Een warme trui of vest en (regen)jas ook, of neem je mee.
Verder heb je nodig:

• Slaapmat, slaapzak, kussen
  • Pyjama en knuffel
  • Slippers voor binnen
  • Tandenpoetsspullen en eventueel een kam of borstel
  • Schoon ondergoed en sokken
  • Rugzakje met bidon of flesje water en regenpak (let op het weerbericht)
  • Eventuele medicijnen met naam en gebruiksaanwijzing inleveren bij Raksha

Wij hebben er zin in, jullie ook?