S4AA IN DE AS

25 feb 2012

Scouting Axel laat zich niet afbranden!

Op vrijdag 3 december 2010 is ons Scoutinggebouw aan de Boslaan in Axel in de vroege ochtend en de ijzige vrieskou in brand gestoken en volledig verwoest. Verschillende mensen van leiding en bestuur stonden er bij en keken er naar, machteloos, sprakeloos.

De brandweer deed haar best, maar wist al snel dat er niets te redden viel. Het hele gebouw met alle in de jaren verzamelde spullen er in is weg.

Deze brand staat niet op zich. Het is de uitkomst van een kat en muis spel dat de dader al 1,5 jaar met ons speelde. Vele inbraken hebben we gehad. Veel schade ook. En een aantal zeer gevaarlijke situaties met doorgehakte gasleidingen en elektriciteitskabels. Het was vaak ontmoedigend, maar we wilden ons het plezier dat we hebben in ons werk voor de vereniging en met de kinderen niet laten ontnemen. Dus gingen we door, iedere keer opnieuw.

En dat doen we ook nu. Met elkaar willen we de schouders eronder zetten om onze club weer aan een gebouw en spullen te helpen. We zullen blijven spelen, zingen, leren en plezier maken. Want wij zijn Scouting Axel. Wij, leiding, bestuur, ouders en vooral de kinderen, onze leden. En Wij van Scouting Axel laten ons niet afbranden!