Zomerkamp explo’s – bepakt en bezakt met de fiets naar Zeewolde

14 jul 2017
Sandra Wesselius

In 2015 met de auto en de boot en weer de auto, in 2016 met het vliegtuig, dus voor 2017 hebben we weer voor een ander vervoersmiddel gekozen. Deze keer gaan we met de fiets op kamp in eigen land. We gaan naar het vrij nieuwe scoutinglandgoed Zeewolde. Daar hebben we een kampterrein aan het water. Niet verkeerd, denk ik!

Morgenochtend gaan we allemaal vroeg uit de veren. Om half 8 verzamelen we op scouting. Daar worden de fietsen op de fietsenrekken en aanhanger gezet. De rest van het kampmateriaal inladen en dan gaan we op pad naar Raamsdonksveer. En vanaf daar begint het nieuwe avontuur!

Alle persoonlijke bagage met uitzondering van het vouwstoeltje gaat mee op de fiets. En dan gaan we ruim 100 km fietsen. Het wordt gelukkig nog niet te warm en als het goed is blijft het ook droog, dus al bij al een lekker fietsweertje. Als we er al heel wat kilometers op hebben zitten, is ons landje toch even geen platte pannenkoek….dan moeten we de Utrechtse heuvelrug bedwingen. Dus als we nog niet moe waren, zijn we het daarna zeker wel.

De avonturen die we onderweg mee gaan maken en de rest van onze avonturen tijdens de komende week kunnen jullie net als vorig jaar weer volgen via de website. Wij proberen om iedere dag iets van ons te laten horen.

Wij hebben er ontzettend veel zin in!!