Het Zomerkamp 2014 gevoel

14 jul 2014
Menno Dekker

Zaterdag vertrekken we met z’n allen naar Wiltz op groepskamp. Dat beloofd een gezellige en spannende week te worden. Maar zet eerst even wat zomerkampvibes aan om helemaal in de sfeer te komen.

Even wat info op een rij

Wiltz (Luxemburgs: Wolz) is een stad en gemeente in het noordwesten van het Groothertogdom Luxemburg, gelegen in het gelijknamige kanton, dicht bij de grens met België. Wiltz is een oude gemeente en heeft als woonplaats gediend voor Kelten, Romeinen en Franken. De gemeente telt momenteel ruim 4600 inwoners.
Wiltz is in twee delen gesplitst; de bovenstad ligt op twee hellingen terwijl de benedenstad aan de oevers van de rivier de Wiltz ligt. In de bovenstad is ook het kasteel van de graven van Wiltz te vinden. Wiltz is een belangrijke toeristische trekpleister en staat ook bekend om de vele scouting-faciliteiten. In het dorp staat ook het “International Scouting One Penny Monument” ter ere van scoutingoprichter Robert Baden-Powell.

wiltz
Het Pitoreske “Wolz”
baaspowel
Baas Powell

We gaan de hoogte in!

Ons kampterrein is Ranche Moot. Op zo’n 500 meter van het dal hebben we het meest exclusieve uitzicht van Wiltz. De Welpen zullen hier verblijven in een ranch achtig chalet. De scouts, explo’s en stam kunnen ’s nachts wel genieten van de heerlijk hoge berglucht.

De explo’s en stam gaan tour du jour richting Wiltz

Deze zotten zullen donderdag al vertrekken op de fiets richting Luxemburg. Wij zijn trots op hun moed, we zijn ook verbaast van hun naïviteit, Moewhahahaha.

We zijn de hele week live!

De Scouts zullen de hele week proberen zoveel mogelijk het thuisfront op de hoogte te houden over de pret in Wiltz. Je kan daarvoor gewoon deze website in de gaten houden. Laat ons ook weten hoe het in het Zeeuwse gaat door te reageren onderaan de pagina! Veel leesplezier.

Het weer

Het veranderd met het uur, hou het hier in de gaten.

Weersverwachting
Wiltz