Dag 1: op naar de zon

25 jul 2016
Misha Klomp

Yes, vandaag is het eindelijk zover. Zomerkamp 2016 begint eindelijk. Als iedereen klaar staat om te vertrekken, na het verdelen van de gezamenlijke spullen en het wegen van de tassen vertrekken we naar de luchthaven van Charleroi. Daar heeft iedereen nog wat gegeten, sommigen hebben een dutje gedaan en de anderen waren Perudo aan het spelen. Als het dan eindelijk 4 uur is kunnen we inchecken.  De spanning begint te stijgen, niet alleen om het vliegen maar ook of de tassen niet te zwaar zijn. Gelukkig niet.
Na 5 uur wachten op de luchthaven zitten we eindelijk in het vliegtuig. Na een rustige vlucht waar iedereen lag te slapen komen we aan in het mooie, warme Bergamo.

Van het vliegtuig moesten we als 11 schilpadjes (trekingsrugzak op de rug, dagrugzak op de buik, ofterwijl ezel in opleiding) in een overvolle bus naar het station. Een uurtje in de eerste trein, voor de meeste wat slaap inhalen.

Ondertussen op het tweede station was het al rond twaalf uur dus had iedereen wel honger ook al was onze biologische klok nogal van slag. Na wat eten moesten we in de volgende trein nog een stukje naar Iseo. In Iseo hebben we in ons beste Frans en Italiaans de weg vragen naar camping Covelo, Engels ging hem niet worden bij de marktkraamvrouwtjes. Het kwam er op neer dat we met gebaren dus rechtdoor, rechtdoor, rechtdoor et a hostpitaalll à gauche, rechtdoor uno kilometro.

Als de elf ninjaturtles gingen we weer op pad naar de camping. Na het hospitaal links, daar was een straat met alle campings en het meer, maar geen spoor te bekennen van onze camping. Google maps moest ons toch helpen en het bleek dat we de tweede afslag à gauche moesten, dus dat was nog 25 minuten als schilpadjes lopen.

Op de camping aangekomen kregen we een mooi plekje in de schaduw. Nog even onze nieuwe tentjes opzetten, wat nogal een opgave was met deze ondergrond, maar het is gelukt. Nu onze bikini’s en zwembroeken aan en na vijf meter staan we met onze voeten in water. Een beetje fris maar wel lekker. Na het zwemmen was het tijd voor een middagdutje en hebben we verder lekker gechilled.