Dag 5: Lekker warm

28 jul 2016
Misha Klomp

Vandaag was het vroeg uit de veertjes, om 7 uur ging het wekkertje, om 8 klaar met je dagrugzak en genoeg drinken. Na het insmeren hebben we snel een heerlijk warm croissantje en een vers broodje gegeten en zijn we met onze stevige wandelschoenen op pad gegaan.
Langs de spoorweg in het schaatje ging best prima, eerst gingen we een stukje omhoog en konden we verder door de schaduw lopen, zo hadden we best wel een cool/koel pad naar ons pontje toe.

Want we zijn gaan hiken op een eiland monte Isola. Eerst hebben we een lekker drankje gedaan op het terras, zo konden we ons mentaal voorbereiden op de ‘barre’ tocht die ons stond te wachten, vooral Mathice stond te trappelen.

We begonnen aan onze klim en het eerste stuk stuk viel wel zwaar en vooral nat (dat was niet van de regen kan ik je vertellen). De tocht ging van omhoog, naar steil omhoog, naar steiler omhoog, naar steilst omhoog. Pauze en gaan, muziek was onze morele steun. We hebben vriendjes gemaakt onderweg en wat waren ze schattig, net die mooie kraaloogjes en een zachte vacht. Op naar de top en we bereikten hem hoor. We hebben nog een goed gebedje gehad van de nonnetjes en toen waren we er. Na ons waterpeil aan te vullen en het zoutpercentage mocht ook wat omhoog, hebben we de coolste (engste) scoutingfoto ooit gemaakt en konden we beginnen aan de afdaling. Eenmaal beneden hebben we heerlijke broodjes gekocht met verse salami en kaas. Zo kunnen we er weer tegen aan.

Na de lunch pakken we de boot terug naar Sulzano. Helemaal bezweet vertrekken we terug naar de camping. Na een weg vol stijle wegen, hobbelige paadjes en met bezwete kleren komen we terug aan bij de camping. Daar springen Nadine en Famke met al hun kleren in het water. Zo, die kleren zijn ook weer schoon. Als daarna iedereen zich omkleed, zijn we klaar voor nog een frisse duik in het water. Na een uurtje zonnen en lekkere chips gegeten te hebben is het tijd voor een paar om naar de winkel te gaan.

Na al dat lopen zijn we te moe of beter gezegd te lui om naar de winkel te lopen dus dan hadden we het geweldige idee om een fiets te huren. Als we dan terug zijn van we winkel is het tijd om te beginnen koken, hmm lekkere hamburgers! Na de uitgebreide cursus van Misha over hoe je je hamburger moet beleggen kunnen we beginnen smikkelen. Na het eten word het logboek geschreven, afgewassen en daarna trekken we onze kleren aan die bestemd zijn tegen de muggen voor iedereen lekgeprikt wordt. En nu, gezellig een babbeltje doen met zen allen en dan gaan slapen, slaaplekker.