Lotenfestijn!

07 mei 2016
Marieke de Clerck

Het is weer mei en daarmee tijd voor de jaarlijkse Scoutingloterij. Wij doen eraan mee simpelweg omdat we een Scoutinggroep zijn en onze contributie zo laag mogelijk willen houden. Scouting Nederland verdient aan de loterij zodat zij de centrale organisatie van Scouting kunnen blijven doen. Zonder hen geen groepen. En wij verdienen er natuurlijk ook aan. Van elk verkocht lot is €1,50 voor ons. De verkoopprijs van een lot is €2,50

Zoals gewoonlijk maken we van de verkoop van de loten een wedstrijdje: wie de meeste loten per speltak verkoopt, krijgt een cadeautje, als we het aantal goed genoeg vinden voor een prijs. Voor de beste 10 verkopers is een badge voor op het uniform te verdienen, altijd leuk. De bekendmaking van de beste verkopers doen we tijdens onze laatste draaidag 9 juli ’s avonds tussen de BBQ en de rest van het programma door. De beste verkoper van vorig jaar was een welp, Caitlyn van den Hurk met 100 verkochte loten. De lat ligt daarmee hoog!

Dit jaar is de opbrengst van de loterij voor de speltakken. Dit betekent dat het geld dat per speltak verdiend wordt meteen naar de kas van die speltak gaat om er leuke activiteiten mee te doen. De verschillende activiteiten zijn te zien in de hal van het scoutinggebouw. Hoe meer loten er verkocht worden hoe leuker de activiteit. Deze activiteit vindt bijvoorbeeld plaats tijdens het zomerkamp 2016.  Dus hoe meer loten er per speltak verkocht worden, hoe leuker het voor die speltak is!

Allemaal heel veel succes met de verkoop en we zijn benieuwd wie zich dit jaar ‘bestseller’ mag noemen en daarmee de mooiste badge op zijn of haar uniform krijgt.