Scoutingloterij

05 mei 2017

Op zaterdag 6 mei starten we met de jaarlijkse Nationale Scoutingloterij. Alle leden krijgen loten mee naar huis om er zo veel mogelijk te verkopen. Een lost kost €2,50 waarvan €1,50 rechtstreeks naar de bankrekening van onze groep gaat. De rest van het geld is voor Scouting Nederland, onze moederorganisatie, zonder wie wij niet kunnen bestaan. Meer informatie over deze loterij vind je hier: https://www.scouting.nl/over-scouting/steun-scouting/nationale-scoutingloterij

Vorig jaar hebben we zoveel loten verkocht dat we van Scouting Nederland een prijs hebben ontvangen, een shop-tegoed voor de Scoutshop. Hartstikke goed gedaan dus!
Uiteraard hopen we ook dit jaar op een grandioze inzet van onze leden waardoor we misschien nog eens in de prijzen vallen. En natuurlijk hebben daardoor meer mensen kans op een van de mooie prijzen in de loterij.

De opbrengst van de loterij is dit jaar in elk geval voor een nieuwe tent die hard nodig is. Gelukkig hebben we al een leuke cheque ontvangen van de Rabobank Clubkasactie, waardoor een stukje van de tent al betaald is.
Verder moeten we nu al gaan sparen voor het groepskamp van volgend jaar. Eens in de 4 jaar gaan we met de hele groep op zomerkamp. Door de locatie en de activiteiten is dit altijd wat duurder dan een gewoon zomerkamp, terwijl we het kampgeld toch zo laag mogelijk willen houden. Om het financieel rond te krijgen, gebruiken we een deel van de opbrengst van de Nationale Scoutingloterij.
Vanzelfsprekend zou het leuk zijn als de opbrengst groot genoeg is om ook de afzonderlijke speltakken iets te geven. Dus hoe meer loten de leden verkopen, hoe hoger de opbrengst, hoe groter de lol!

Loten verkopen kan op veel manieren en ouders mogen helpen:

• ga de straat op en bel bij zoveel mogelijk huizen aan
  • bel, whatsapp of e-mail je hele familie en vriendengroep
  • ouders vragen al hun collega’s een lootje te kopen
  • vraag iedereen die je verder nog kent

Weet je meer manieren om lootjes te verkopen of lukt het jou op een bijzondere manier, vertel het ons!

Voor de beste en origineelste verkopers zijn er badges en naambandjes te verdienen. Op 1 juli eindigt de verkoop en maken we onze bestsellers bekend.