corona protocol en het nieuwe scoutingseizoen

21 aug 2020

Op zaterdag 5 september begint het nieuwe scoutingseizoen met het overvliegen van een aantal leden naar de volgende speltak. Heb je daar geen email over ontvangen, neem dan contact op met je leiding, want dan klopt er iets niet in ons email bestand.
Zoals het er nu naar uitziet zijn ouders welkom bij het overvliegen, onder voorwaarde dat er per ‘gezin’ onderling minimaal 1,5m afstand wordt gehouden.

Onze jeugdleden mogen weer normaal met elkaar spelen. Afstand houden is op dit moment niet nodig, zowel binnen als buiten niet. We hebben een goed luchtverversingssysteem en we zullen zoveel mogelijk ventileren.
De speltakken mogen weer op hetzelfde tijdstip draaien, dus gewoon van 13.30u tot 16.00u.

Bij sport en spel mag de leiding weer meespelen. Op rustige momenten moet de (bege)leiding van scouts en explo’s minimaal 1,5m afstand houden tot de jeugdleden en elkaar. De welpenleiding houdt op rustige momenten alleen afstand tot elkaar.

Elke week noteren we wie er geweest zijn, om zo nodig bron- en contactonderzoek te vergemakkelijken. Van tevoren aanmelden is niet meer nodig, afmelden als je kind niet kan is opnieuw de norm.

Verder hanteren we wat algemene regels om het voor iedereen zo veilig mogelijk te houden. Bespreek alle regels voor het draaien met je welp, scout of explo:

• heb je klachten die in verband worden gebracht met corona, blijf dan thuis
  • is er thuis iemand positief getest of met corona-gerelateerde klachten, blijf dan ook thuis
  • geen ouders op het terrein zonder toestemming van de leiding
  • ouders houden bij het brengen en halen minimaal 1,5m afstand tot elkaar
  • handen ontsmetten/wassen bij binnenkomst, tussendoor als er iets gegeten en gedronken wordt en na het toilet
  • moet je hoesten of niezen, dat kan een keer gebeuren, maar doe dat in je elleboog. Houd je handen uit je gezicht
  • ben je onlangs in een voor NL code oranje gebied geweest, kom dan 2 weken niet naar scouting. Je bent weer welkom als iedereen thuis daarna klachtenvrij is

Dit protocol is afhankelijk van de actuele stand van zaken. Als er iets verandert, zetten we een nieuw protocol online en sturen we een bericht naar de ouders.