coronavirus maatregelen, een nieuwe start

15 mei 2020

Het is alweer een tijdje geleden, dat we jullie voor het laatst op de hoogte hebben gebracht van de aanpassingen die we moesten plegen om het scoutingspel min of meer te blijven spelen. De online programma’s welke werden aangeboden, zijn overigens goed ontvangen.

Volgens de richtlijnen die onlangs verschenen en zijn aangepast door de veiligheidsregio en de gemeente Terneuzen mogen we onder strikte condities weer fysiek gaan “scouten”. Om hieraan te voldoen zullen we een protocol opstellen, zodat eenieder binnen onze vereniging weet waar hij of zij zich aan dient te houden. Er zal dan ook vanuit de gemeente regelmatig controle worden gehouden.

De aanmelding om weer aan de slag te mogen gaan is inmiddels bij de gemeente aangekomen.

De belangrijkste eisen zijn:

• er mogen alleen buiten activiteiten worden georganiseerd
  • welpen mogen niet samen met scouts/explo’s samen aanwezig zijn. Dat heeft te maken met de leeftijdsgrenzen die zijn aangegeven
  • welpen kunnen samen spelen en werken. Leiding, scouts en explo’s moeten 1,5 meter afstand houden van elkaar

De scouts willen hun eerste fysieke draaidag op zaterdag 23 mei van 14:00 tot 16:00 houden. De welpen kijken het nog even aan, maar hebben zaterdag 6 juni in gedachte. De explo’s beraden zich nog.

Het protocol en de uitnodiging voor de draaidagen zullen enkele dagen voor de bewuste draaidag worden verstuurd. Hierin worden de details vermeld waar we ons aan moeten houden. Het kan ook zomaar gebeuren dat bepaalde zaken nog aangepast worden in de loop van de komende tijd.

Wij kunnen ons voorstellen dat er door jullie over na gedacht gaat worden en dat er vragen zijn. Binnen ons team zijn we er ook lang mee bezig geweest, maar we menen er goed aan te doen om weer lekker aan de slag te gaan. Het zal voor ons allen even wennen zijn, maar als we ons houden aan de regels die zijn opgesteld, gaat het helemaal goed komen.

Over 3 weken willen we definitief aangeven wat we met de zomerkampen gaan doen.

Voor vragen kunnen jullie zoals altijd terecht bij de speltakleiding of bij de voorzitter van de vereniging via voorzitter@scoutingaxel.nl