Natuurwerkdag 2021

15 okt 2021

Zaterdag 6 november is het landelijke natuurwerkdag en zoals gebruikelijk werken wij mee. Voor veel leden is het wel bekend: lekker een dagje buiten buffelen met snoeischaar, zaag of schoffel, net wat er nodig is.

Onze werklocatie is dit jaar het Axelse bos, dus een thuiswedstrijd. Het verzamelpunt is dan ook ons eigen gebouw. https://www.natuurwerkdag.nl/klus/watertoren—axel/2021-11-06

Naast begeleiding vanuit de organisatie is er per speltak altijd eigen leiding aanwezig. De kinderen krijgen opdrachten die geschikt zijn voor hun leeftijd. Voor ouders is het een mooi moment om eens een dag met ons mee te doen. Het is een geweldige ervaring met kinderen samen te werken en te ontdekken dat ze veel meer kunnen dan je denkt. Je levert een bijdrage aan het onderhoud van de natuur in je eigen omgeving en het is nog gezellig ook.

Alleen bij extreem slecht weer en te strenge corona maatregelen gaat de natuurwerkdag niet door, dus bereid je voor op wind, regen, modder. Droog en warm blijven is de kunst. Ons advies: trek laagjes kleding aan, hemd en/of T-shirt, scoutingblouse, trui of fleece, (regen)jas en zo nodig ook een regenbroek. Draag warme sokken en stevige waterafstotende schoenen of laarzen. Dit ook voor de veiligheid; we werken met serieus gereedschap!

De organisatie van de natuurwerkdag wil zo snel mogelijk van ons weten met hoeveel kinderen en volwassenen wij meewerken. Geef daarom de volgende zaken per email door aan de leiding van de eigen speltak:

• Welke leden (welpen, scouts, explo’s, stam, leiding, bestuur) doen mee?
  • Welke ouders doen mee?

Je meldt je dus bij ons aan en niet via de website van de natuurwerkdag!

Praktische zaken: