Natuurwerkdag 2022

16 okt 2022

Zaterdag 5 november is het weer landelijke natuurwerkdag en vanzelfsprekend werken wij mee. Voor de meeste leden is het wel bekend: lekker een dagje buiten buffelen met snoeischaar, zaag of schoffel, net wat er nodig is. Voor de kinderen is het onderdeel van het scoutingprogramma, dus we rekenen erop dat iedereen gewoon meedoet.

Onze werklocatie is dit jaar De Groene Knoop, het natuurgebied van North Sea Port bij. Het verzamelpunt daar is bij de tent in het fort ter hoogte van de Zwartenhoekse zeesluis aan de Gemeenschappelijke weg, Westdorpe: https://www.natuurwerkdag.nl/klus/de-groene-knoop-north-sea-port/2022-11-05

De natuurwerkdag is een mooi moment voor ouders om eens een dag met ons mee te doen. Het is een geweldige ervaring met kinderen samen te werken en te ontdekken dat ze veel meer kunnen dan je denkt. Je levert een bijdrage aan het onderhoud van de natuur in je eigen omgeving en het is nog gezellig ook.

Alleen bij extreem slecht weer gaat de natuurwerkdag niet door, dus bereid je voor op wind, regen en modder. hoewel het natuurlijk ook mee kan vallen. Droog en warm blijven is echter wel de kunst. Ons advies: trek laagjes kleding aan, hemd en/of T-shirt, scoutingblouse, trui of fleece, (regen)jas en zo nodig ook een regenbroek. Alles moet wel vies mogen worden. Draag warme sokken en stevige waterafstotende schoenen of laarzen. Dit ook voor de veiligheid; we werken met serieus gereedschap!

De organisatie van de natuurwerkdag wil zo snel mogelijk van ons weten met hoeveel mensen wij meewerken. Geef daarom nu meteen de volgende zaken door aan de leiding van de eigen speltak:

• Welke leden (welpen, scouts, explo’s, stam, leiding, bestuur) doen mee?
  • Welke ouders doen mee?
  • Welke ouders kunnen rijden voor de welpen?

Praktische zaken:

• Verzamelen bij ons gebouw 9.30u. We eindigen om 15.00u bij de werklocatie, dus zijn rond 15.30u terug
  • Scouts en explo’s gaan waarschijnlijk op de fiets
  • Meenemen: rugzak met regenpak, flesje water en lunch
    Voor iets te drinken, een koek, broodje knakworst en soep wordt gezorgd, maar neem zelf nog wat extra boterhammen mee!
  • Werkhandschoenen voor volwassenen zelf meenemen, kinderwerkhandschoenen zijn er meestal genoeg. Voor het juiste gereedschap wordt gezorgd