Nationale Natuurwerkdag

07 nov 2011

Vandaag moesten we al om half tien bij het scoutinggebouw zijnangry. Echt veel te vroeg. Net uit ons bed gingen we op weg naar Terneuzen. Op naar de nationale  natuurwerkdag. Maar voordat we vertrokken waren Pepijn en ik eventjes een stukje gaan wandelen. En Ja hoor net toen we terug gingen startte alle auto’s en wouden wegrijden. Marieke stapte snel uit en liet Sandra stoppen zodat Pepijn en ik hijgend nog bij Sandra in de auto konden stappen. Eenmaal aangekomen bij de kinderboerderij stapten er nog wat explo’s bij en gingen we op weg naar de kreek. Een man legde ons uit wat de bedoeling was en hoe we het moesten doen. We werkten met 3 gereedschappen: de pistoolzaag, een houtzaag en een snoeitang. Genoeg spul waar we ons mee bezig konden houden dus. De man was nog niet uitgesproken en een paar mensen waaronder ik, besprongen de kist met het gereedschap, en wouden al aan de slag. Maar dat ging niet door. Eerst maar groepjes maken. Ik zat bij Pepijn en Oscar in de groep. Na veel geschreeuw en gezeur hadden we de taken verdeeld. Ik zou vanaf onder beginnen te snoeien Oscar zou een opening in de takkenzooi maken en Pepijn legde de takken weg. Maar toen we door gingen schuiven, wou Oscar niet de takken goedleggen en ging hij met Pepijn de strijd aan. Na alweer veel gezeur en gezeik stonden Pepijn en ik op de boom en was Oscar wat liedjes aan het zingen. Toen we nog 3 dikke takken moesten doen was het alweer etenstijd. Mmmmmm, lekkere bolussen, met siroop of warme chocolademelk.cheeky Wat later waren er broodjes en lekkere tomatensoep, maar ook Hotdogs!!!! na het eten of nog met de broodjes in de hand rende ik  met nog een paar anderen naar de konijnenhokken toe om de konijntjes te voeren. Ook gingen we nog eventjes bij de Geitjes langs. Menno en Florens waren er ook bij  en 2 of 3 geitjes besprongen Florens omdat hij een broodje met kaas in zijn handen had. Ik lag echt helemaal in een deuk.laughlaugh Toen we waren uitgelachen gingen we naar de natuurspeeltuin. Daar waren allemaal netten tussen bomen gespannen en daar kon je in klimmen. Toen dat allemaal achter de rug was zijn we maar weer aan de slag gegaan. Terug naar de auto’s en de leiding bracht ons dan weer naar de kreek. En daar gingen we weer. We waren nog geen 2 minuten bezig en zag hier en daar al wat jassen en scoutinguniformen door de lucht vliegen, want koud was het niet. En daar gingen we weer. Pepijn en ik, Oscar was naar een andere groep gegaan. We hebben samen de boom afgemaakt en zijn dan aan een andere boom begonnen. Eerst een gat maken zodat we in de boom konden en dan van binnen naar buiten werken. In het midden van de boom stonden een paar hele dikke takken en daaromheen een heleboel dunne en dan weer een rij van dikke stammen. We hadden dus een cirkel om in te lopen. Toen we op de helft waren kwam Famke ons helpen. Ik heb met Famke nog een paar dikke stammen gezaagd  en toen kregen we te horen dat het alweer tijd was. Famke en ik moesten nog wel nog een paar stammen van een andere wilg afzagen, toen dat gedaan was waren we echt klaar….. nou ja, nog het materiaal verzamelen ladders plat leggen en in de auto springen. Op weg naar Axel. Wel nog even langs bij de kinderboerderij om nog wat mensen af te zetten. En om wat kinderen op te halen die mee moesten. Maar toen ik dacht dat het echt niet gekker meer kon begonnen Menno en Florens te frisbeeën op een parkeerplaats vol met auto’s. iedere keer als de frisbee uit de koers ging trok Florens een zuur gezicht en belande de frisbee op een auto. Zo zie je maar ook de leiding ook nog eens gek doet. Eenmaal aangekomen bij het scouting gebouw heb ik nog met Sandra nog wat nagepraat  en nog wat over voetbal gepraat. En toen was de dag alweer om.

Dit was mijn samenvatting. Alleen niet genoeg woorden.

Geschreven door:

Vincent de Vos
APL LEEUWEN

En alvast voor volgende week. Iedereen die dit leest moet zijn zakmes volgende week meenemen. Zonder een zakmes ben je echt nergens volgende week.

En Menno…. HET SPIJD ME MAAR HET ZIJN MAAR  745   WOORDEN. VERDER KWAM IK HELAAS NIET. SORRY!