Nieuwe Namen

12 sep 2011

Het was vandaag echt weer is een zomerdag dus daar hebben zeker gebruik gemaakt, maar daar vertel ik straks meer over. Het was vandaag de 2e draaidag dus ook een paar dingen die heel belangrijk zijn, dus die kwamen als eerste aan de orde. Eerst het openen dat was natuurlijk voor de eerste keer ook weer een beetje lastig maar dat was de schuld van de vlag. Daarna gingen we in een kring zitten, wat vertellen over onze leuke vakanties en daarna de regeltjes, jammer van het Poolse liedje maar Nederlandse liedjes kunnen zeker ook leuk zijn.

Toen de regels bekend waren werden de (tijdelijke) patrouilles bekend gemaakt.Daarna gingen we de namenspelletjes doen zodat iedereen elkaars naam kent want we hebben 2 nieuwe scouts (Hannah en Fleur) en een nieuwe leiding (Marieke). Sommige moesten blijkbaar wel een beetje hun agressie kwijt bij het krantenmeppertje maar die mensen pakken we nog wel terug.

We gingen tienbal spelen maar het was tijd voor een bekertje drinken dus daar hebben Vincent en ik voor gezorgt en dat vond iedereen heel fijn. Maarja we konden natuurlijk niet de rest van de middag onder het zeil blijven zitten dus we gingen lekker potje trefbal spelen. Alleen de scouts konden nog maar aan ding denken: WATER.

Daar had onze leiding wel iets op gevonden. Waterballonen ala Menno. Onze Menno had echt wel een leuk spel verzonnen waar je lekker van opfrist maar wel actief bezig bent. We hadden nog wat ballen met water over dus dat werd gevecht ook al sprongen ze een beetje te laat kappot maar daar valt wel iets aan te doen. Als je nu eerst een gaatje maakt in je ballon dan kan het zijn dat hij goed openspringt maar het kan ook zijn dat hij bij jezelf opspringt maar ook lekker verfrissend natuurlijk.

De dag zat er weer bijna op dus maar verhaal ook dat is misschien ondertussen wel goed ook want anders blijf ik praten. Na alles op te ruimen gingen we sluiten na het sluiten nog even afwassen en voor de pl’s en apl’s nog even uitleg en overleg. Na een leuke dag jammer genoeg niet met alle scouts maar wel met een deel ging iedereen weer naar huis.

Nadine de Leeuw.