Hoge Torens

30 mrt 2012

Eerst zouden we in Terneuzen gaan sporten met de scouts maar dat ging niet meer door, dus hebben we vandaag moeten pionieren met de hulp van 2 extra explo's; Rosalie en Ancilla. We deden een wedstrijd tussen de Arenden en de Leeuwen (Ancilla bij de Leeuwen en Rosalie bij de Arenden) wie uiteindelijk de vlag het hoogste kon houden had gewonnen. ''Maar het moet wel stevig en veilig zijn'' heeft de leiding gezegd. Maar we hadden verwacht dat het zou gaan regenen dus hadden we regenpakken mee, uiteindelijk was het toch niet nodig. Wij (de Leeuwen) hadden al snel een goed plan dus wij begonnen gelijk met 2 3-pikkels die hebben we tegenover elkaar gezet. Maar 1 van de twee was te los dus die moest opnieuw, dat was erg jammer voor onze tijd, toen we klaar waren met een nieuwe 3-pikkel gingen we aan iedere 3-pikkel een paal knopen (horizontaal).

Ondertussen is de andere groep ook al redelijk ver, hun hebben 3 3-pikkels gebruikt en hun zijn bezig met een 'trap' naar boven.
Dat wilden ze gaan doen door een paal te knopen van de eerste naar de tweede 3-pikkel, daarna hebben ze dat ook gedaan alleen dan een stukje hoger van de tweede naar de derde 3-pikkel en daarna nog een stukje hoger van de derde naar de eerste 3-pikkel. Tijdens het knopen is er iemand naar beneden gevallen; Pepijn.
Gelukkig was er niets aan de hand. We zijn klaar met de horizontale palen knopen en we leggen ons plateau op de horizontale palen.
Om het nog steviger te maken hebben we met een touw het plateau vast gemaakt.Maar omdat Nadine (de gene die omhoog ging klimmen) er niet makkelijk op kwam hebben we een trap gemaakt.

Terwijl wij druk bezig waren heeft de andere groep een extra 3-pikkel gemaakt die hebben ze nog boven op de andere 3-pikkels gezet.
Wij dachten dat dat nooit zou werken dus wij konden alleen maar toekijken hoe dat ze dat voor elkaar wilde krijgen.
En het lukte ze nog ook! Nadat de leiding vertelde dat het nog maar 20 minuten hadden gingen we denken : wat kunnen we nog maken om nóg hoger te komen?
Op een moment vroegen ze of dat ik er in wilde klimmen. Ik moest op de 3-pikkel gaan staan, maar ik had geen houvast dus dat hadden we nog in de laatste 7 minuten gemaakt. Toen stelde Ramon voor of dat hij er niet in kon klimmen zodat we nog wart hoger kwamen, en dat deed hij. Toen was de tijd voorbij. De 'vrijwilligers' klommen in onze 'bouwwerken', toen gingen we kijken wie er het hoogste kwam. Hannah (de vrijwilliger van de Arenden) kwam toch net iets hoger dan Ramon.

Applausje voor de andere groep.
Toen moesten we alles weer opruimen.
Over 2 weken begint het kamp, ik kijk er erg naar uit.

Nika