Onthullende Opening

11 okt 2012

Vandaag werden de nieuwe patrouilles bekend gemaakt, en dus ook de nieuwe PL’s en APL’s. Er zijn nu drie patrouilles: de leeuwen, de cobra’s en de arenden. Katja is de PL van de leeuwen en Mika de APL. Van de cobra’s is Famke de PL en ik. Maar daarvoor moesten we natuurlijk eerst openen, en dat mochten ik en Famke doen.

Daarna gingen we naar binnen, en deden we een spel waarbij er iemand in het midden staat en de rest van de groep in een kring daarom heen zit. Vervolgens zegt iemand de naam van een persoon, en diegene moet dan een andere naam roepen. Maar als je niet op tijd bent met het roepen van een andere naam, dan mag degene in het midden je op de benen slaan met een krant, en dan ben jij aan de beurt om in het midden te staan. De bedoeling van dit spel was natuurlijk dat iedereen elkaars naam zou leren kennen, want de overvliegers kenden ons natuurlijk nog niet zo goed.

Na dit spel moesten we een paspoort maken van elkaar, en ondertussen konden we ook nog wat drinken. Op een gegeven moment mochten we weer naar buiten, en gingen we een spel spelen waarbij je tien keer moest overgooien binnen je patrouille, zonder dat de andere patrouilles de bal zouden afpakken. Toen we dat zo’n tien minuutjes hadden gedaan vond de leiding dat het tijd was voor een potje rugby. Jammer genoeg had mijn ploeg dik verloren, maar de andere ploeg was ook wel erg sterk. Eerst was het 2-1 maar daarna was het onze tegenstanders gelukt om nog een paar punten te scoren.

Toen zijn we maar weer naar binnen gegaan, en gingen we een paar dingen bedenken om het gebouw een beetje leuker te maken. Er zijn een paar goede ideeën voorbij gekomen die misschien ook wel worden waargemaakt! Wat we sowieso al gaan doen, is dat de patrouille namen en dieren op de tafels worden geschilderd, dus daar wordt ons lokaal ook een beetje vrolijker van.

Rond 16:00 sloten we af en mocht iedereen naar huis. Wel werden de PL’s, APL’s en nieuwe scouts nog even erbij geroepen om iets te bespreken over het installeren. Daarna was het nog even PL en APL raad, maar dat duurde niet zo lang.

Het was weer een leuke dag, en hopelijk wordt het ook een leuk scoutingseizoen!