Operatie: Overvliegen

29 feb 2012

14/01/2012 Vandaag zijn Nika, Maud, Emelie en Simon overgevlogen naar de Scouts. Als eerst moesten Maud en Nika overvliegen. Ze moesten  over touwen lopen die tussen de bomen waren gespannen. Daarna moesten ze onder een zeil door kruipen terwijl ze aan elkaar vastgebonden waren. Maar de meeste mensen gingen op het zeil staan zodat eronderdoor kruipen moeilijk werd… Daarna moesten ze over balken klimmen die tussen de bomen gebonden waren (aan elkaar vast!) en het eerste groepje (Maud en Nika) moesten nog kleine stukjes hout proberen los te krijgen van de boomstam maar dat was best moeilijk want ze zaten vastgebonden met touw. Daarna moesten ze door een tent waar touwen in waren gespannen. Toen ze uit de tent kwamen moesten ze kleren aan en daarmee in een juten zak en daarin moesten ze springen.

Daarna gingen de “nieuwe” Scouts vuur maken en gingen de andere Scouts de spullen van het overvliegen opruimen. Ik ging samen met Valence de touwen die voor het eerste deel werden gebruikt opruimen. Maar dat ging moeilijker dan je denkt want Simon, Maud, Nika en Emelie hadden erop gestaan. Alle knopen waren zo strak aangetrokken dat je ze bijna niet meer los kreeg! Gelukkig kwam Menno ons helpen. Daarna zijn we de rest gaan helpen met de tent. Eerst kregen we de tent niet in de zak maar toen we het opnieuw deden paste hij gemakkelijk.

Toen Nika, Maud, Emelie en Simon het vuur hadden aangestoken gingen we marshmallows roosteren (jammie!!).  Ook hadden we lekker warme chocolademelk. Daarna gingen we afsluiten, voor de eerste keer met de nieuwe scouts. Nika en Maud kwamen bij de Leeuwen en Emelie en Simon bij de Arenden. En toen was de dag al snel voorbij…