Sureac Supervet!!!

29 feb 2012

Vrijdag:

Dit is de dag waar het epic kamp begint.

Toen we op het terrein aankwamen was de kar al ingepakt en stond iedereen klaar voor vertrek. Na nog even praten wouden we door maar Fleur was er nog niet. Na nog tien minuutjes gewacht te hebben zijn we doorgegaan. Na wat fietsen hadden we even een stop en kregen we allemaal lekker een snoepje van Marieke en die waren lekker. Toen gingen we weer lekker verder fietsen onder genot van leuke liedjes haha dat was zeker wel lachen.

We kwamen aan in Westdorpe en waren we nog vrij vroeg maar na eventjes wachten mochten we toch onze tent gaan opzetten. Twas ondertussen best wel heel koud geworden. We gingen nog even een spel doen dat was wel een heel cool spel en leuk bedacht. En het werd maar kouder en kouder gelukkig konden we nog even opwarmen met lekker warme chocomelk en smikkelen van een plakje peperkoek. Daar konden we lekker van genieten bij het kampvuur en toen zijn we in ons bedje gekropen en werd het nog steeds kouder. Na nog wat gepraat en gesnoept te hebben gingen ook wij slapen. Maar slapen ging bij ieder zo goed want het was zo koud. Het was gewoon aan het vriezen. Brrrrrrrrrrr

Zaterdag:

’S ochtends werd ik wakker en ik keek en zag allemaal ijsblokjes in die slaapzakken liggen, ik was zelf ook bevroren maar goed dat was ook niet vreemd want we gingen naar buiten en het gras was ook bevroren. Aan de overkant kwam er ook een ijsblokje uit de tent gelopen. Goeiemorgen Marieke. We gingen ons allemaal opfrissen. Toen we binnen kwamen was het zo lekker warm iedereen smolt. Maarja toen moesten we weer naar buiten dat was nog kouder haha, ik zal nu maar is gaan stoppen met lullen en zeggen wat we nu werkelijk allemaal hebben gedaan deze dag. We hebben lekker ontbeten zelf fleur heeft brood gegeten met een lekker bakje thee om warm te worden maar dat hielp ook niet veel. Na wat proberen in de zon staan en te kijken hoe kinderen gras in elkaars haren aant gooien waren ofzo we weten het ook niet. Begon het programma. We moesten een keuken bouwen en gaan voorbereiden voor het koken en het vuur. Maar de leiding had plek van palen een tarp mee genomen. (een tarp is een doek die je kan opzetten met palen en daar kan je onder zitten, maar wij hadden hem wel in provisorisch opgezet want ja zo zijn wij.) Toen zijn we gaan knutselen want de leiding had het ons best makkelijk gemaakt ze hadden droog hout mee genomen en de snippers die we hiervoor al een keer in een draaidag hebben gemaakt. Er moest nog wel wat gehakt en gesnipperd worden. Na gehakt en gesnipperd te hebben zijn we om het eten gegaan en hebben we daar aan voorbereid. We hebben ook nog middag gegeten hoor haha. Toen hebben we vuurtje aan gedaan en ook nog wat naar mensen gekeken die dachten dat ze aan het hakken waren maar eigenlijk bijna andere mensen in het hoofdgehakt hadden maar goed dat is maar bijzaak. Toen ons vuurtje aan was waren we aan het wapperen en wapperen en wapperen en m&m’s aant eten en wapperen en wapperen tot we kooltjes hadden. Toen we kolen hadden konden we beginnen met koken ons voorgerecht moest niet warm zijn dus hadden we sla met tomaat en komkommer met dressing. Maar het hoofdgerecht kon wel in het vuur we hadden aardappels gemaakt met kruidenboter er tussen en die hebben we ingepakt in alufolie en die in de kolen gelegd met paprika die gevuld is met gehakt, ontbijtspek en ui. Ons nagerecht kon ook int vuur als nagerecht hadden we appels met kaneel en suiker die lekker warm laten worden. Toen moesten we het laten beoordelen en we kregen een zeven en een half. We zijn na de beoordeling lekker zelf gaan smikkelen, de leiding vond het ook heel lekker moesten niet naar de frituur zoals hun dat zeiden,(toen voelde wij ons wel een beetje beledigd eigenlijk maar goed). Na het opruimen van al de spullen gingen we nog allemaal leuke spellen doen in niet hetzelfde groepje er werden groepjes gemaakt. Dus we zaten allemaal bij andere scouts die hebben we ook weer leren kennen. Toen konden we in de pauze nog even soep krijgen en konden we na alle spelletjes nog even bij het vuur zitten. Daarna zijn we lekker gaan slapen.

Zondag:

Toen we ’s ochtends werden wakker gemaakt door de leiding (om tien uur geloof ik) was het ontbijt al bijna afgelopen maar dat maakt niet uit. We hebben de tent opgeruimd en nog wat gefrysbiet. En toen hebben we het terrein gestofzuigd en gingen we sluiten. De uitslag werd ook nog bekend gemaakt. We werden 4de met de kookwedstrijd en ik werd nog 1e met mijn groepje van het zaterdagavond spel. Toen zijn we naar het gebouw gefietst en hebben we daar nog opgeruimd en gingen we moe maar met de gedachte aan een leuk kamp naar huis gegaan.

Nadine de leeuw.