Scouting schaatst

31 jan 2013

Afgelopen zaterdag moest je je schaatsen meenemen, want we gingen we met scouting schaatsen.

Bij het gebouw gingen we nog sneeuwballen gooien, ik ging met joris op een heleboel kinderen gooien.

Daarna liepen we naar de schaatsbaan in een rij. Daar gingen we de schaatsen aandoen.

We moesten nog even wachten voor we mochten gaan schaatsen. Het was best wel druk. En er stonden grote lampen voor als je ’s avonds ging schaatsen.

Op sommige plaatsen lag het glad en op sommige plaatsen niet. Je kon helemaal rond schaatsen, en aan de andere kant stond een kraampje met drinken.

Ze waren sneeuw aan het schuiven met een soort tractor.

Ik kwam nog wat vrienden tegen en we gingen ijshockeyen, alleen we hadden nog geen veld. We gingen een veld maken en twee doeltjes.

Toen het klaar was ging ik nog wat rondjes schaatsen. Het was wel koud maar dat maakte niks uit , je kreeg het vanzelf warm.

Ik heb ook nog warme chocolademelk gedronken. En bij het kraam kreeg je ook een unox muts.

Ik ging ook nog een sneeuwballen gevecht doen. Ik heb er ook een in mijn nek gekregen, dat was wel even koud maar daarna niet meer.

Als je mocht van je ouders mocht je nog blijven schaatsen. Toen ze weg gingen mocht ik nog blijven schaatsen , want mijn ouders waren er nog.

De volgende dag was het helaas alweer aan het dooien.

Ik vond het wel heel leuk.

Groetjes Pepijn

De Cobra's