Welpen-Scouts-O-Mania

07 okt 2013

Vandaag was het samen draaien met de welpen en de explo's! Nadat Menno het spel uitgelegd had, werden de groepjes gemaakt en gingen we met de welpen naar het bos. Er was een groene, gele en rode groep. De welpen moesten zo veel mogelijk kaartjes verzamelen. Die kaartjes verdienden ze door blad – steen – schaar te spelen. Nadat de welpen kaartjes verzameld hadden, moesten de scouts eerst naar de post van Doortje gaan, waar je zwart geld kon halen. Daarna moest je naar de post waar Misha zat, dat was de diamanten post. Maar je moest opletten, want je kon getikt worden door de andere scouts. Natuurlijk is groep rood gewonnen, we hadden wel 21 diamanten. Na het spel gingen we terug naar het gebouw. Toen we daar aankwamen maakte Menno effe een vuurtje en leerde de nieuwe scouts en wat welpen wapperen. Als we allemaal gezellig aan het vuur zaten, zongen we allemaal een verjaardagslied voor Misha. Die was jarig. Daarna mochten de groepen één voor één een bekertje chips,marshmallows, of taart en een bekertje cola of limonade gaan halen. Dat was de traktatie van Misha. Nadat we het hadden opgegeten en dat alles opgeruimd was, was het sluiten. De dag zat er weeral op. Het we een leuke namiddag.

Tot volgende week.

Famke