De dagtocht door Axel

19 nov 2014
Jasper
Arenden

Vandaag was onze missie een dagtocht door Axel. We moesten eerst een coördinaat ontcijferen, die we van Marieke gekregen hadden. Degene die als eerste de juiste coördinaten had, mocht als eerste vertrekken. Dat waren de Leeuwen, de patrouille van Vincent. Daarna waren de Cobra’s, de patrouille van Nika. Zij moesten eerst wachten tot de Leeuwen uit het zicht waren. En als laatste vertrokken wij de Arenden, de patrouille van Joris. Terwijl aan het wachten waren keken we wat de Expo’s uitvoerden. Ze maakten een soort van kettingreactiebaan, dat was nog niet makkelijk.
Pieter riep dat we door mochten en zo begonnen we aan de dagtocht door Axel. We waren vertrokken en kletsten wat en we waren lekker vlot tot bij de oversteek van de Kanaalkade. De één dacht dat we naar links moesten en de ander dacht dat we over moesten steken. We zijn maar overgestoken en dat bleek de goede richting te zijn. De post was namelijk net buiten Axel in de polder.

Bij post 1 kregen we een strippenkaart. Marieke vertelde dat er aan het einde van de strippenkaart een paar tekeningetjes staan die de weg wijzen naar de volgende post. De strippenkaart moest wel eerst doorlopen zijn voor dat je die tekeningetjes mocht volgen. Toen we vertrokken van de post en bij het tweede streepje van de strippenkaart waren kwam Menno ons nog uitleggen hoe we niet verkeerd konden lopen. We moesten allemaal goed opletten dat we geen straat misten omdat niet alle straten er uit zien als straten.”Brandgangen tellen niet mee als streepje” zei hij nog. Toen reed hij weer weg. Af en toe waren we de weg toch kwijt. Toen zagen we de Cobra’s. We achtervolgden ze en kwamen zo weer op het goede pad. Toen we klaar waren met de strippenkaart waren Joris en ik het er over eens waar we naar toe moesten. We kwamen uiteindelijk uit bij de dierenkliniek. Daar moesten we alleen nog oversteken en waren we bij post 2. Het duurde wel even bij post 2 voordat we weg mochten omdat alle patrouilles daar nog waren.

Bij post 2 moesten we eerst van Menno en Marieke een foto maken met de hele patrouille. Dat lukte maar net. Daarna moesten we een windroos maken met alle graden die erbij hoorden. Dat duurde wel even, dus gaf Marieke alvast de Smiley kaart. Toen we uiteindelijk de Windroos gemaakt hadden en alle graden er bij gezet hadden moesten we van de leiding wachten totdat de Leeuwen uit het zicht waren. Toen ze uit het zicht waren zei Menno nog dat de Smiley kaart pas begon aan het einde van de volgende straat. We begonnen er aan en bij de tweede smiley waren (weer) verkeerd gelopen.
Daardoor hadden de hele route verkeerd gelopen. Uiteindelijk zagen we de Cobra’s net weg lopen van de Eendenvijver. Dus renden we naar de Eendenvijver toe en zagen ook de Leeuwen net weglopen van post 3.
Eindelijk, we zijn er.

Bij post 3 kregen we wat te drinken en onze laatste opdracht. Er stond:
“Ga terug naar scouting en neem water mee, uit de kleine kreek.” Toen zeiden ze nog “Hoe meer water, hoe meer punten.” We moesten wel ons bekertje meenemen om het water erin te doen. Dus bedachten Lorenzo en Joris om al onze flesjes met water te legen en te vullen met water uit de kreek. We liepen naar de kreek toe en vulden onze flesjes en bekertje en gingen we naar scouting terug. Vlak voordat we aankwamen zeiden Lorenzo en Joris tegen ons dat we onze flesjes met water moesten verstoppen zodat het leek alsof we alleen maar een klein bekertje met kreekwater hadden. We gingen we het scoutinggebouw binnen en in het scoutslokaal lieten we de leiding ons bekertje zien en Vincent dacht dat die gewonnen had. Toen haalden we onze flesjes tevoorschijn. Daar kon de leiding erg om lachen.
Of we hiermee gewonnen hebben dat weten we nog niet.

Een extraatje
Na het afsluiten zei de scoutsleiding tegen ons dat we naar het explo’s lokaal mochten gaan, want die waren nog steeds bezig met de soort van kettingreactiebaan te maken. Nu was het gelukt en hij ging goed. Dit was een mooie afsluiting van een leuke middag.

Groetjes Jasper

Leidingedit: De kettingreactie is gefilmd en hierrrrr te zien

er zijn geen afbeeldingen gevonden