Natuurwerkdag 2011

30 okt 2011

Scouts zorgen goed voor de natuur. Dat laten ze op 5 november zien, want dan is het landelijke natuurwerkdag en onze groep doet daar met een heleboel andere mensen weer aan mee! Via de link hieronder kun je zien waar we die dag aan de slag gaan. Iedereen is welkom, maar aanmelden bij de leiding is verplicht.

We verzamelen om 9.30 uur bij scouting. We rijden dan met auto’s naar de kinderboerderij in Terneuzen. Daar gaan we onze handen uit de mouwen steken. Wilgen knotten, snoeien en uitdunnen van bos zijn de taken die op ons wachten. Gereedschap is aanwezig. Maar het is misschien wel handig om zelf werkhandschoenen mee te nemen.

Voor eten en drinken wordt gezorgd door scoutinggroep EOS-Hubertus uit Terneuzen: soep, broodjes, knakworst, bolussen, koffie, thee, limonade…we worden altijd enorm verwend.

Naast het klussen en eten zijn er meestal nog andere leuke activiteiten. Dus ook daar zal even tijd voor zijn!

Om ongeveer 15.00 uur zit de dag er weer op en gaan we met de auto terug naar Axel.

Wat moet je zelf meenemen:
–          Compleet uniform (aan)
–          Stevige schoenen (aan)
–          Oude kleren (aan)
–          Regenpak
–          Evt. werkhandschoenen
–          Evt. een flesje water

Aanmelden doe je door uiterlijk maandag 31 oktober een mailtje te sturen naar scoutsaxel@live.nl.
Wij moeten namelijk iedereen aanmelden, zodat er voldoende bolussen worden ingekocht 😉