Primitief koken tijdens SuReAc

12 okt 2011

Wijziging van de plannen voor het SuReAc 2011. Door het tekort aan organisatoren en de korte voorbereidingstijd is besloten de hike 2011 te verplaatsen naar SuReAc 2012 (herfstvakantie 2012).

Dus is er gekozen voor een andere activiteit: primitieve kookwedstrijd.

Primitieve kookwedstrijd (’t Hjem’s Kitchen)
Het is de bedoeling dat er op houtvuur wordt gekookt, in een ton of op een tafelvuur.
Elke patrouille mag zelf beslissen wat ze klaarmaken.
Ze maken een bord extra op, wat ze aan de jury presenteren.

We verzamelen vrijdag om 18.30 uur bij het scoutinggebouw en vertrekken dan met fietsen richting Westdorpe. We fietsen met bagage, dus neem niet te veel mee. Je kunt bijv. de zwaarste bagage in je fietstassen stoppen. Daar zullen eerst de tenten opgezet worden. Daarna volgt er een avondspel en natuurlijk een kampvuur. En er is natuurlijk tijd om bij te kletsen met scouts van andere groepen.

Zaterdag staat helemaal in het teken van de primitieve kookwedstrijd. Jullie starten met het opbouwen van jullie kookeiland met overkapping. Ook moeten jullie natuurlijk zorgen voor voldoende hout en aanmaakhout. En als jullie vuurtje eenmaal brand, is het een kwestie van zorgen voor voldoende kolen, zodat jullie echt jullie complete maaltijd en afwaswater kunnen bereiden op houtvuur. Als jullie maaltijd klaar is, dan moeten jullie een extra bord opmaken voor de jury en dit aan de jury presenteren! En daarna is het tijd om jullie zelfgekookte maaltijd op te peuzelen. Na de afwas en het opruimen volgt er weer een avondspel en natuurlijk een kampvuur.

Zondag sluiten we rond 11.00 uur in Westdorpe. Daarna gaan we weer op de fiets naar Axel. Na aankomst bij scouting zullen we eerst de materialen opruimen. We sluiten dan het kamp echt af om 14.00 uur. En dan kunnen jullie verder genieten van jullie herfstvakantie.

De kosten voor dit weekend zijn € 15,-. Opgeven kan via de mail tot uiterlijk donderdag 13 oktober. De kosten kunnen overgemaakt worden op rekeningnr: 392411911 t.n.v. Scouting Axel en o.v.v. SuReAc 2011 scouts en de na(a)m(en) van kind(eren). Dit moet ook uiterlijk 13 oktober betaald worden.

Graag horen wij zaterdag (als we weten wie er meegaan) wat voor lekkere maaltijd jullie willen gaan bereiden. Dan willen we ook graag een boodschappenlijstje ontvangen…het hoofdgerecht moet echt gekookt worden op houtvuur, een eventueel voorgerecht of nagerecht niet…Dus denk er alvast eens over na!

Volgende week volgt er dan een laatste mail met alle belangrijke info, zoals bagagelijst.