Natuurwerkdag

01 nov 2012

Op zaterdag 3 november is het weer de jaarlijkse Natuurwerkdag. Dit jaar zijn de bossen van Axel weer aan de beurt. En natuurlijk doen wij daar als groep aan mee.

De scouts verzamelen om 9.45 uur bij het scoutinggebouw. We lopen dan samen naar het centrale punt, de watertoren. Vanaf 10.00 uur gaan we aan de slag met het knotten van de wilgen rond de bosvijver. Rond 12.00 uur is het tijd voor de pauze. Na de pauze gaan we verder tot ongeveer 15.45 uur. Daarna lopen we samen weer terug naar scouting, zodat we riond 16.00 uur kunnen sluiten.

Natuurlijk wordt er niet alleen maar gewerkt. In het bos rondom de watertoren zal er genoeg te spelen zijn: een heuse klimboom, een bietennet, een vlot, en wie weet wat nog meer. Verder wordt er ook goed voor de inwendige mens gezorgd: bolussen, koffie, thee, limonade, warme choco, broodjes, soep, allemaal verzorgd door Scouting EOS Hubertus uit Terneuzen en allemaal gratis.

Wat moet je meenemen:

• scoutinguniform (aan)
  • dikke (scouting)trui
  • compleet regenpak
  • stevige waterdichte schoenen of laarzen
  • eventueel eigen werkhandschoenen

Hopelijk zien we jullie allemaal zaterdag!