Zomerkamp 2012 -Dag 2

02 jul 2012

Ohjee, een spook in de tent! Tsjah, dan rent de leiding door de tent in hun spookvang outfit. Verward wakker worden is nog nooit zo verwarrend geweest. Daarna werden de scouts uit bed gedrild om een half uurtje te sporten. Daarna was het tijd voor een welverdiend ontbijtje.  Spoken vangen is een lastig karwei en de leiding is niet van plan om dit elke ochtend te gaan doen. Daarom was het vandaag het Ghostbusters bootcamp. Met trainings activiteiten  als de ghostrun, zombierugby, de geest van Sint Joris, plasmafette, spookbal en meeeeeeer. En toen..  REGEN. Uit het niets een hoosbui waar je u tegen zegt. De bomen waaiden en een mist vulde het bos welke snel in een plensbui veranderde. Gelukkig hield dit maar zo'n 30 minuten aan en kwam het lekkere zonnetje terug.  Weer of geen weer, er moet worden gekookt. Dus door het net natgeregende bos op zoek naar de stukjes hout die nog droog zijn. 2 uur later was het eerste vuurtje een feit en kon het koken op houtvuur beginnen. Aardappelen, bloemkool en een lekkere hamburger. Smullen! Na het afwassen gingen we een spel spelen in het bos, levend strageesto. De scouts deden ondanks de vermoeiende sportdag erg fanatiek mee en kamden het hele bos uit naar de vlag. Toen het spel klaar was gingen we nog gezellig met z'n allen rond het kampvuur zitten met een warme chocomel erbij. PS: Marieke heeft de eerste teek te pakken.