ZePaKa 2013

17 apr 2013

Binnenkort is het weer ZePaKa (Zeeuwsch-Vlaamse Patrouille Kampioenschappen). Dit is een wedstrijd tussen de verschillende patrouilles van Zeeuwsch-Vlaanderen. Dit jaar doen er ongeveer 25 patrouilles mee. Zij strijden om de eerste en tweede plek die toegang geven tot het LSW (Landelijke Scouting Wedstrijden). De scouts laten tijdens het kamp hun kunnen zien op het gebied van kamperen, scoutingtechnieken, sport en spel, sociaal-maatschappelijk en creativiteit. Maar ook gezelligheid speelt een grote rol. Het gaat er natuurlijk om dat de scouts een leuk weekend hebben.

Het is de bedoeling dat we vrijdag om 17.30 uur verzamelen bij het gebouw. We vertrekken dan zo snel mogelijk met de fiets richting de Braakmanbossen-Zuid. Het is de bedoeling dat de scouts hun bagage zelf meenemen in hun rugzak of fietstassen. Er worden geen uitzonderingen gemaakt, iedereen neemt zelf zijn bagage mee! Neem dus alleen het brood nodige mee. En nog even voor de duidelijkheid, als de scouts drinken van thuis meenemen, energydrinks (Red Bull, Goldenpower, Monster enz.) zijn niet toegestaan!

Bagagelijst:
o Uniform en das (aan bij vertrek)
o Regenpak (ook bij goed weer verplicht)
o Lange broek
o Warme trui
o Ondergoed en sokken
o Pyjama
o Toiletspullen + handdoek
o Theedoek
o Zaklamp + zakmes
o Veldfles of bidon
o Themakleding (afspreken met de patrouille)
o Dagrugzakje
o Bord + mok + bestek
o Slaapzak + matje
o Stevige schoenen voor de dagtocht (geen laarzen)
o Veiligheidshesje
o Ziekenfondspasje (dat willen ze van de organisatie van het ZePaKa)
o Geen gsm (m.u.v. de PL) en geen mp3-speler!!!

Vergeet ook jullie patrouilleschild en jullie rot(s)blok (de joker) niet! Vrijdag krijgen jullie ook de overkoepelende knutselopdracht, die je op zaterdagavond moet inleveren.

Opdracht 1: Overkoepelende opdracht per patrouille (wordt verstrekt op
vrijdagavond, neem knutselmateriaal mee!) Wat moeten jullie zeker meenemen:
Een stuk karton met de  volgende afmetingen: l x b = 50 cm x 50 cm  en verf. Alles tijdens het kamp heeft met de steentijd/holbewoners te maken, dus ook deze opdracht…houdt hiermee rekening i.v.m. knutselspullen…

Opdracht 2: Overkoepelende opdracht per subkamp = toneelstuk in het thema van het eigen subkamp. Dit moet zondagochtend opgevoerd worden met je hele subkamp.

Kleurpotloden, lijm, plakband en schaar hebben jullie in jullie patrouillekoffer zitten, dus dat hoef je niet mee te nemen! Andere knutselspullen moeten jullie zelf voor zorgen of aan ons vragen of we het hebben. Denk ook aan de thema-aankleding voor je kampterreintje.

Wat moet er mee op dagtocht:
o Compleet uniform (aan)
o Stevige schoenen (geen laarzen)
o Veiligheidshesje
o Regenpak (ook als het goed weer is)
o Lunchpakket en mok
o Techniekenboekje + morsecode (scouting)
o Kompas (scouting)
o Kaarthoekmeter (scouting)
o Schrijfgerei (scouting)
o Schaar (scouting)
o Plastic hoesjes/kaartenmap (scouting)
o EHBO-set (scouting)
o 0,5/1,0 liter water per persoon
o 1 gsm (in noodenvelop) (dit geldt alleen voor de PL, de rest neemt geen gsm mee!)

We sluiten zondag rond 14.00 uur. Hierna fietsen we terug naar Axel. Daar gaan we eerst alle kampspullen opruimen. We verwachten om 17.00 uur te kunnen sluiten. Daarna mag iedereen naar huis.

Zowel voor vrijdagavond als voor zondagmiddag zoeken wij nog een ouder die met een tandemasser/aanhanger wil en kan rijden.
Daarnaast zijn wij ook nog op zoek naar een aanhanger die we het hele weekend kunnen gebruiken. Indien mogelijk zouden we de kar al graag vrijdagmiddag willen laden, zodat deze klaarstaat voor vertrek.
Dus als je een kar ter beschikking hebt en/of je kunt een van beide dagen rijden, geef dit dan aub door via de mail.

Alvast bedankt!