Zomerkamp dag 2

11 jul 2013

Vanochtend zijn de scouts wakker gemaakt door Marieke. Sommige scouts waren afgelopen nacht vrij luidruchtig. En bij kamp Noord hadden ze last van.een grote kever in de tent.

's Ochtends zijn we gestart met een grote proef die bestond uit 10 deelproeven. Enkele onderdelen waren: zo lang mogelijk met 1 been op een onderdeel van de totem blijven staan, levend mijnenveger, mikado, met een firestick zo snel mogelijk vuur maken en een ontwerp maken voor de kampvlag. Deze proef is gewonnen door kamp West.

Na de lunch was het tijd voor de individuele proef. De expeditieleden moesten in een kring gaan zitten en op het moment dat zij dachten dat er een uur verstreken was, moesten ze uit de kring stappen. De leden die het laatst zijn uitgestapt waren Katja en Laura na 1 uur en 3 minuten. Doortje en Nika zijn precies na 1 uur uitgestapt. 's Avonds hebben de expeditieleden een maaltijd bereid op houtvuur. Dit was een voorproefje voor morgen.
Toen het bijna donker was, was het tijd voor de smokkelproef. Deze proef is gewonnen door kamp Noord.
Bij de kampraad werd de dagwinnar bekend gemaakt. Dit was kamp West. En natuurlijk werd er weer gestemd op de Robinson van de dag. Dat was deze keer Simon. Hij kreeg dus de immuniteitsketting.