Zomerkamp dag 4

12 jul 2013

Dinsdag, de dag van de 2 daagse hike, vroeg opstaan dus. Ontbijten, lunchpakket smeren en tas inpakken. Voor vertrek nog even openen en collectief tanden borstelen.

Kamp Zuid mocht als eerst vertrekken. Eerst de kruispeiling oplossen en dan rugzakken op de rug en lopen maar. Post 1was alleen te voet bereikbaar, dus Menno en Sandra waren net voor kamp Zuid vertrokken. Post 1 lag in een heidegebied. Helaas konden alle 3 de kampen deze post niet zo makkelijk vinden, maar uiteindelijk kwamen zij alle 3 tegelijkertijd aan. Korte drinkpauze, uniformen uit en tassen weer op de rug, zijn we met de hele groep naar post 2 gelopen. Daar was het tijd om te lunchen in de schaduw van de bossen. Kamp Zuid is als eerst vertrokken op pad naar post 3, daarna kamp West en als laatst kamp Noord. Maar ze kwamen allemaal samen aan op post 3. De expeditieleden hadden het zwaar, maar ze kregen het goede nieuws dat ze zelf inkopen mochten doen in de supermarkt. Daarna verder naar post 4. Vanaf daar zijn ze opgehaald met de auto en naar scouting WereDi in Veldhoven gebracht. Daar zijn de welpen op kamp.
Toen we bij de welpen waren hebben alle expeditieleden hun onderkomen voor de komende nacht gebouwd…een frietzakje. Daarna was het tijd voor frietjes met een snack en een ijsje na. Na het eten hebben we nog een film gekeken en daarna nog een korte kampraad. Kamp Noord was de dagwinnaar en Roderik de Robinson van de dag. Hij had nog nooit een dagtocht gelopen en nu meteen een hike met bagage zonder te klagen.