Zomerkamp dag 5

20 jul 2013

's Ochtends hebben de expeditieleden eerst hun frietzakje afgebroken en hun trekkingrugzakken weer ingepakt voor dag 2 van de hike. Toen alles ingepakt was, was het tijd voor een stevig ontbijt en het maken van lunchpakketten. Daarna kregen Doortje een lijstje met straatnamen en de eindlocatie van de route. Vol goede moed vertrokken alle 15 expeditieleden. Ongeveer een half uur later zijn ook de welpen te voet vertrokken naar dezelfde bestemming: E3 strand te Eersel.

De moed zakte de expeditieleden al snel in de schoenen. Het bleek toch moeilijker dan gedacht om de route te volgen. Ze hebben de expeditieleiders lang laten wachten. Eerst kwamen de welpen aan op de bestemming en rond half 3 kwamen dan toch de expeditieleden aan. Eindelijk de rugzakken af en een frisse duik in het meer. Helaas was het de minste dag tot nu toe en verschool de zon zich achter de wolken. Dus het was een beetje frisjes. Maar ondanks dat heeft iedereen zich vermaakt.

Om toch wat langer te kunnen genieten van het water, hebben we besloten om niet met de bus en trein terug te gaan naar ons expeditieeiland. We zijn met auto's terug gegaan naar het verblijf van de welpen. Daar konden alle expeditieleden kort douchen en daarna zijn we met auto's teruggebracht naar Achter 't Heezerenbosch. Daar aangekomen was het tijd voor de gedistingeerde avond. De heren gingen aan de slag met scheerschuim, scheermesjes  en gel. De dames met lippenstift, nagellak, elastiekjes en speldjes.

In de tussentijd waren Arjan en Thierry pannenkoeken voor ons aan het bakken. Zij hadden ons verrast met een bezoekje en werden meteen aan het werk gezet. Toen alle expeditieleden tot in de puntjes verzorgd waren, werden de heren gekoppeld aan een dame. Zij moesten de dame in kwestie uitnodigen voor het avondmaal en ze volgens de etiquette behandelen. De pannenkoeken smaakten zeer goed na 2 zware dagen.

's Avonds hebben we het rustig aan gedaan. Lekker bij het kampvuur Weerwolven van Wakkerdam gespeeld. Dit viel bij iedereen in de smaak. Ook is er nog gestemd op de Robinson van de dag. Deze keer was dat Katja.