Zomerkamp Di & Wo – Stijgen en dalen

24 jul 2014
Menno Dekker

Dinsdag, lekker om 9 er pas uit. We beginnen de dag met tosti’s afgesloten door tandpasta. Nog even een snelle tekencontrole er achteraan en dan de bergschoenen aantrekken. Want dinsdag zijn we gaan klimmen in Merkpoltz bij Mamout. In een prachtige vallei met een grote hoge leistenen want vertrokken we omhoog. Eerst een high rope parcours over het water. We moesten onszelf steeds zekeren wat heel spannend was! Daarna deden we er nog een stapje bovenop. We gingen echt de berg beklimmen met een via ferata. Dat zijn stalen nietjes in de rotswand met daarlangs een staalkabel. We hebben zo’n 60 meter omhoog geklommen!

We zijn geëindigd met een indianen brug op diezelfde 60 meter hoogte. 2 kabels onder elkaar en dan een klif van 31 meter passeren. Veel klamme handjes maar iedereen is geweest,

Woensdag was de relaxdag bij uitstek. We zijn begonnen met een rustig postenspel. Daarna snel door naar het zwembad want de zon scheen feller dan ooit deze week. De hele middag in het luxe zwembad van Wiltz liggen en lekker bruinbakken. De badmeester speelde ook voor dj en in het water lag een luchtzak waarmee je elkaar kan afvuren. Tegen het eind van de middag liepen we terug naar het kampterrein maar eerst even langs de super. Daar mochten de scouts zelf hun maaltijd kiezen. Het werden wraps, hamburgers, snitzels aardappelen en groenten. Daarna mochten ze zelf nog even wat te snacken kopen. Toen we met de boodschappen terug naar boven wilden lopen begon het keihard te onweren. De welpen hebben ons opgehaald.

In de avond hebben de scouts samen met de welpen een film gekeken. Toen de film uit was liepen de toch wel vermoeide scouts naar hun tent. Maar wacht! Daar stond de leiding klaar met fakkels, gsm’s en blinddoeken tijd voor de dropping. Niet iedereen was even enthousiast maar toch wou iedereen erbij zijn. Na een kleine 2 uur waren ze terug op het kampterrein. We hebben de dag afgesloten met knakworsten en dan snel het bed in. Want ze zijn nu alweer onderweg naar Luxemburg stad. Daarover snel meer!

De scouts willen graag nog wat tegen de mensen thuis zeggen. Lees de berichten hieronder.

Famke: Het is hier zo leuk dat ik nog geen zin heb om naar huis te gaan. Ik mis thuis wel een heeeeel klein beetje. Kusjes en veel liefde uit Wiltz.

Katja: Hoi, er is hier een heel mooi uitzicht en het is super gezellig. Doei!

Angelique: Het is hier heel leuk vooral het klimmen was gaaf!

Nika: Hooi, het is hier heel tof. Pap, wat wil je voor je verjaardag?

Laura: Haay, ik ben niet origineel dus ik vind het ook gewoon heel leuk hier. Tijdens de dagtocht begon het te regenen, dat was stom. Maar nu we ondereweg naar Luxemburg stad. Dus het gaat weer een leuke dag worden. Ciaao bye xx ly bfffl #yolo #maximumswag

Jasper: Het is gewoon heel bijzonder leuk hier, groetjes daar!

Pepijn: Alles gaat prima hier, de leiding is fantastisch en geweldig en knap. Groetjes en kusjes van Seppe en Pepijn.

Simon: Het kamp is heel leuk. Super gezellig met iedereen. Ik ben benieuwd of lea het al gewend is. Groetjes.

Luuk: Ik vind het fikkie stoken heel leuk en het zingen ook. Ik mis jullie thuis wel allemaal heel veel maar ik zie jullie over 2 dagen alweer! Groetjes uit Luxemburg.

Vincent: Yo, ik heb nu al geen zin in de busreis naar huis want de leiding en het kamp zijn fantastisch. Mis mij maar niet daar want ik heb het hier heel leuk. #bananen

Joris: het is heel leuk. Ik mis thuis helemaal nog niet. Het liefst zou ik nog een week blijven, vincent ook. Geen zin in de busreis. Maar gelukkig zijn we hier nog een tijdje.

Antje: Ik ben moe maar het is hier wel leuk en gezellig, ik ga verder in de trein, weltrusten!

Binnenkort meerrrr zomerkamp!

Nell de Munter
24 juli 2014 12:13

wat zou ik graag 12 jaar zijn en er ook bij zijn super super