Zomerkamp maandag – Vreemde tochten

21 jul 2014
Menno Dekker

Zo! Opstaan en weg. Zo ging het vanochtend. Met de tassen ingepakt en de slaap nog in de ogen op pad. Beginnen met een makkelijke; de fototocht. Op post 1 aangekomen was het puzzelen geblazen. De oplossing leidde ze diep in de prachtige bossen van Luxemburg. Er werden liedjes gezongen en kilometers gemaakt. Vlak voor de laatste post was het raak, regen. Met bakken kwam het uit de hemel vallen. Maar onze scouts zijn op alles voorbereid. Regenpak aan en gaan.

Toen iedereen aangekomen was bij de laatste post was het zo hard aan het regenen dat het niets meer uitmaakte. We zijn gewoon in het meer gesprongen. Het water in de sur leek wel warmer als de lucht daarboven. Het was zo lekker dat er zelfs haren met shampoo in het meer werden gewassen. Iedereen weer fris in z’n kleren en lekker met de bus terug naar het kampterrein.

Pannenkoeken en alle welpen bij het avondeten. Lekker druk dus. In een grote picknick setting met zeil overkapping gezellig stroop en poedersuiker naar binnenwerken.

Later in de avond vonden Vincent en Pepijn een grote kist met een slot in het bos. In de verte klonk getoeter in morsecode. Er werd geseind dat we naar Wiltz moesten komen. Alles werd steeds spannender en vreemder. Toen we de sleutels in de stad vonden zijn we terug de berg op naar het kamp gegaan. Daar zaten 2 vreemde figuren die de sleutels gebruikte om de kist te openen. Daarin zat het echte Jiumanji spel. Er werd gedobbeld maar er lijkt nog niets te gebeuren, de scouts slapen nu rustig. Maar voor hoe lang nog…

Frank de Waaij
23 juli 2014 16:37

Leuke stukjes over jullie belevenissen, Menno. Genieten wij mee.