Natuurwerkdag

05 okt 2014

Op 1 november is de jaarlijkse landelijke natuurwerkdag. Als je er nog nooit van gehoord hebt en je meer algemene informatie wilt, kijk dan hier: natuurwerkdag.nl
Met onze groep doen wij al jaren mee met dit snoei-en knotfestijn. Dit keer is het voor ons te doen rondom de kinderboerderij en de Otheense kreek in Terneuzen. De welpen zullen een stuk bos gaan uitdunnen, waarbij ze de bomen die verwijderd moeten worden met heuse zagen te lijf gaan. Hoewel ze behoorlijk sterk zijn, kunnen ze hierbij wel wat hulp gebruiken van papa’s en mama’s die ook de handen uit de mouwen willen steken en kleine groepjes welpen willen begeleiden bij hun werk.
De scouts en explo’s zullen het knotten op zich nemen. Ook zij kunnen wel wat ouders gebruiken die het leuk vinden om mee te werken. Dit zal rondom de Otheense kreek plaatsvinden.

De scoutinggroep EOS-St.Hubertus uit Terneuzen zorgt zoals elk jaar weer voor de catering. Dit betekent ’s morgens iets lekkers bij de koffie/thee/limonade en tussen de middag een bakkie soep en broodje knakworst. Ook de warme choco zal niet ontbreken. Denk je meer honger te hebben, neem dan nog wat reserve boterhammen mee.
Verder is het heel belangrijk een regenpak bij je te hebben, ook als het niet regent. Het bos kan behoorlijk nat zijn, de kinderen zitten veel op de grond en dan is droog blijven noodzakelijk om het niet koud te krijgen. Voor werkhandschoenen wordt gezorgd, maar het kan geen kwaad je eigen werkhandschoenen mee te nemen. Verder hebben alle welpen een flesje water in hun rugzak zitten! Eigen snoep, koek en limonade neem je niet mee.
Er wordt natuurlijk niet alleen gewerkt; tussendoor zal er ook tijd zijn om te spelen of een bezoek te brengen aan de konijnen, geiten en ezels van de kinderboerderij.

Belangrijk:

• Aanmelden uiterlijk tijdens ons minikamp van 17/18 oktober, mondeling of via de mail bij de leiding
  • Ouders gezocht die mee willen werken
  • Verzamelen om 9.30u bij ons scoutinggebouw
  • Ophalen rond 15.00u bij de kinderboerderij in Terneuzen
  • Er zijn ongeveer 7 auto’s voor de welpen nodig per rit, opgeven of je heen of terug wilt rijden
  • Dagrugzak met regenpak en flesje water (geen koek, snoep of limo meenemen!)
  • Eventueel zelf werkhandschoenen meenemen
  • Eventueel extra boterhammen meenemen