7 november Natuurwerkdag

04 okt 2015

Op 7 november is het landelijke natuurwerkdag en natuurlijk doen wij weer mee. Sterker nog, voor onze regio zijn wij dit jaar één van de locaties. En met wij, bedoelen we ook letterlijk ons gebouw. Behalve de watertoren is nu ook ons eigen gebouw een verzamel- en lunchpunt. We gaan die dag wilgen knotten en een stuk bos uitdunnen. Het is een dag waarop kinderen en ouders zich lekker kunnen uitleven met zaag en snoeigereedschap. Hard werken, maar ook spelen. Voor meer informatie kijk op natuurwerkdag.nl

Eigenlijk gaan we ervan uit dat alle leden mee komen werken, maar de organisatie heeft cijfers nodig voor de subsidie. Dit betekent dat er aangemeld moet worden bij de eigen leiding. Doe dit uiterlijk 24 oktober zodat er voldoende broodjes knakworst en appelflappen of zoiets zullen zijn.

We zijn altijd blij als er ouders komen helpen. We hebben de hele dag ouders nodig die kleine groepjes welpen kunnen begeleiden bij het snoei- en zaagwerk. En ’s middags hebben we ouders nodig die willen helpen wilgentenen naar ons gebouw te vervoeren. De gesnoeide wilgentenen mogen wij namelijk hebben om onze nieuwe kampvuurkuil van een winddichte schutting te voorzien. Ouders melden zich ook aan bij de leiding van de speltak van hun kind.

Alles op een rijtje:

• 7 november van 10.00u tot 15.00u natuurwerkdag locatie Axel scoutinggebouw
  • tot 24 oktober leden en ouders aanmelden bij de leiding
  • uniform, das, warme kleding, stevige warme waterdichte schoenen
  • dagrugzak met regenpak (houdt je droog en warm) en flesje water
  • je krijgt drinken (koffie, thee, limonade) en iets lekkers
  • er is voor iedereen een broodje knakworst of kaas en een soepje. Heb je meer lunch nodig, neem dan zelf mee
  • voor de kinderen zijn er werkhandschoenen, ouders kunnen ze beter zelf mee nemen

Marjo Reinders
6 oktober 2015 18:51

Wij doen mee; Superleuk en voor een goed doel!