Zoka dag 2 van Sydney naar Azië

21 jul 2015

De dag begon vanmorgen met een heuze Haka van de Maori’s. Elkaar imponeren voorafgaand aan een wedstrijd is bij dit volk traditie. Er zijn boemerangs beschilderd, er is met frisbees gegooid en met pijltjes geschoten om kennis te maken met de wereld down under.
Na de lunch is Nemo gesignaleerd. Hij zwom richting Azië en Darla en de tandarts zaten hem op de hielen. Gelukkig wist Nemo te ontsnappen, eigenlijk doordat Dori dacht dat er verstoppertje gespeeld werd en zij met haar spel Darla achter zich aan lokte. Hierdoor moest de tandarts ook wel mee en kwamen ze uiteindelijk met z’n drieën bij een Aziatische schoonheid die de welpen een hele mooie dag vol Aziatische spelletjes en kookworkshop bezorgd heeft. De avondmaaltijd was dan ook heerlijk: sushi met allerlei vullingen, loempia’s, saté, babi pangang, bami, rijst, foe yong hai, tempura, kroepoek en nog veel meer lekkers prijkte er op het buffet. en dat allemaal zelf gemaakt! De buren, een andere scoutinggroep, waren blij met de overgebleven sushi.
Na nog wat sport en spel en de eerste tekencontrole van deze week, die overigens tekenloos bleek te zijn, is het nu bijna bedtijd. Nog even het kamplied en dan allemaal op 1 oor!

Ingrid Rotthier
21 juli 2015 21:49

Spannend zo een reis. Succes met nemo?

Miechel Corstanje
21 juli 2015 22:53

Mooi verhaal hoor en de weergoden zitten jullie van de week ook nog mee. Veel gezelligheid nog 😉

Peggy Nederpel
21 juli 2015 23:13

Ohhhh kroepoek zal ze heerlijk gevonden hebben… Wat klinkt het allemaal toch leuk !

Petra Jobse
22 juli 2015 08:18

Dat klinkt allemaal super gezellig! Zo tof wat jullie allemaal met de kids doen. Leuk om te volgen.