Minikamp 27 en 28 oktober

01 okt 2017

Het 1e minikamp van dit scoutingseizoen komt er alweer aan: vrijdagavond en zaterdag 27 en 28 oktober. Hopelijk zijn er veel nieuwe welpen te installeren en waarschijnlijk kunnen we zelfs 2 nieuwe leidinggevenden een das omhangen. Dat is dubbel feest!

Een minikamp bij de welpen bestaat altijd uit 1 avond inclusief nachtje slapen en dan nog 1 dag. We slapen in ons eigen gebouw. Kampen horen echt bij de scoutingbeleving en zijn een goede oefening op weg naar het zomerkamp. Als blijven slapen echt nog geen optie is, mag er natuurlijk ook thuis geslapen worden, maar het doel is uiteindelijk met elkaar een compleet kamp kunnen beleven.

De vrijdagavond van ons minikamp valt samen met de Halloween-avond van Stichting Vriendenclub Axel. Komt dat even mooi uit; kunnen we met z’n allen eng of mooi verkleed en geschminkt het bos in voor een spannend avontuur. Ouders en broers/zussen die mee willen lopen, kopen hun eigen ticket hiervoor bij de entree van het bos.  Denk wel aan de leeftijd van je kind; Halloween is niet echt geschikt voor kleuters of nog jonger! Meer informatie over dit evenement zal de Stichting Vriendenclub Axel nog zelf naar buiten brengen.

Het programma van ons minikamp ziet er globaal als volgt uit:

Vrijdagavond

• Tussen 18.30u en 20.00u is er tijd om door Jolene van Balen geschminkt te worden. Vorig jaar heeft zij prachtige enge gezichtjes gemaakt, dus hebben we haar weer gevraagd! Kom verkleed in je leukste/engste/mooiste Halloween outfit. Wil je geschminkt worden, schuif dan aan in de rij
  • 20.15u vertrek naar het startpunt van de Halloween-tocht
  • 21.45u ongeveer terug in het gebouw

Zaterdag

• 9.00u ontbijt (dus als je thuis hebt geslapen, ben je nu terug bij ons om mee te eten)
  • 15.00u ontvangst ouders met koffie/thee. De welpen zullen van alles gemaakt hebben en dit mogen jullie nu bekijken
  • 15.30u installeren nieuwe welpen en leiding
  • 16.00u einde minikamp

Bagagelijst: (meer is echt niet nodig)

• Slaapmat, slaapzak, kussen, knuffel en pyjama
  • Uniform en das
  • verkleedkleren heb je al aan (is natuurlijk niet verplicht)
  • je scoutingschoenen heb je al aan
  • eventueel slippers of zoiets voor binnen
  • Dikke trui/vest
  • Zaklamp
  • Regenpak
  • Tandenborstel en tandpasta
  • Schone onderbroek en sokken

Praktische informatie:

Het kamp kost €6,- per welp. Aanmelden doe je door dit bedrag over te maken op de rekening van de welpen: NL37 RABO 0133 2563 40 Stichting Beheer Scouting Axel. Doe dit uiterlijk 23 oktober!

Niet iedereen hoeft er al om 18.30u te zijn, maar Jolene kan niet iedereen tegelijk schminken. Welpen die niet geschminkt willen worden, hoeven er pas om 19.30u te zijn.

Is je kind allergisch voor een of ander voedingsmiddel, zorg dan dat de leiding dit weet.

Heeft je kind tijdens het kamp medicijnen nodig, lever deze dan met een korte instructie in bij de leiding.