Natuurwerkdag 2018

25 sep 2018

Zaterdag 3 november is het weer landelijke natuurwerkdag en vanzelfsprekend werken wij mee. Voor de meeste leden is het wel bekend: lekker een dagje buiten buffelen met snoeischaar, zaag of schoffel, net wat er nodig is. Hier vind je meer informatie over de landelijke dag https://www.natuurwerkdag.nl/index-home.php
Onze locatie is dit jaar Axel en ons scoutinggebouw de centrale plek voor begin, pauze en eind.

De natuurwerkdag is een mooi moment voor ouders om eens een dag met ons mee te doen. Het is een geweldige ervaring met kinderen samen te werken en te ontdekken dat ze veel meer kunnen dan je denkt. Je levert een bijdrage aan het onderhoud van de natuur in je eigen omgeving en het is nog gezellig ook.

Alleen bij extreem slecht weer gaat de natuurwerkdag niet door, dus bereid je voor op wind, regen, modder. Droog en warm blijven is de kunst. Ons advies: trek laagjes kleding aan, hemd en/of T-shirt, scoutingblouse, trui of fleece, (regen)jas en zo nodig ook een regenbroek. Draag warme sokken en stevige waterafstotende schoenen of laarzen. Dit ook voor de veiligheid; we werken met serieus gereedschap!

Het lijkt nog ver weg, maar de organisatie van de natuurwerkdag wil zo snel mogelijk van ons weten met hoeveel kinderen en volwassenen wij meewerken. Daarom graag snel de volgende zaken doorgeven aan de leiding:

• Welke leden (welpen, scouts, explo’s, stam, leiding, bestuur) doen mee?
  • Welke ouders doen mee?

Praktische zaken:

• Start bij ons gebouw om 10.00u. We eindigen om 15.00u
  • Meenemen: rugzak met regenpak, flesje water, lunch.
    Voor iets te drinken, een koek, broodje knakworst en soep wordt gezorgd, maar neem zelf nog wat boterhammen mee!
  • Werkhandschoenen voor volwassenen zelf meenemen, kinderwerkhandschoenen zijn er meestal genoeg